Mountain Skidor till MM 700?

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Vart kan jag få tag på billiga mountain skidor till min MM 700 -00?
Skulle var skönt med lite bredare skidor ibland. :)
Det går ju fint att göra med dem som de är men när det är mycket puder skulle jag vilja ha lite med bär i skidorna.
Mvh Jeppe

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Hör med din ÅF. Jag köpte skidor från en RX1 mountain och är mycket nöjd med dom bär riktigt bra i lössnön och styr bra. Kostar 950kr st.

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Okey, det låter intressant. Passar det att bara sätta på eller måste man modifiera något?
Mvh Jeppe

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Se bara till att han tittar i tillbehörskatalogen och inte i reservdelskatalogen, det låter som en saga,men dom är mycket dyrare om man köper dom som reservdel istället för att köpa dom som tillbehör. Lite konstigt med tanke på att det är samma skida!!

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Se bara till att han tittar i tillbehörskatalogen och inte i reservdelskatalogen, det låter som en saga,men dom är mycket dyrare om man köper dom som reservdel istället för att köpa dom som tillbehör. Lite konstigt med tanke på att det är samma skida!!
Okey, tackar , ska tänka på det om jag köper!

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Handtagen passar inte om du inte har viper skidor för dom har samma. Gummiklossan som gör så att skidan ska stå rakt passar inte. Styrstålen passar inte. Men om man har viper skidor från början så passar de.

Handag 125kr/St
Bussningar 500kr
Styrstål 700kr
Skidor 950kr/st