Moutain max -01, Köpa ny matta!

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Hej

Måste byta matta på en Moutain max -01:a och funderar lite om den udda längden:confused: går det med enkla medel att sätta dit en 365 eller måste jag köpa en orginal 358? hur har ni gjort? Kan ju också säga med tanke på ryktet om att Yamaha har dåliga mattor, har köpt denna skoter i sommar och den har en orginal matt med 5st kammar borta (dock är det torr sprickor som gör att jag skall byta) och 1035 mil på mätaren:D .

Trevlig sommar och håll ut snart är snön här

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Sv: Köpa ny matta!

borde ju gå med en 365, kolla om du kan flytta in vändhjulen lite. brukar vara urfräst så man kan flytta dem lite bakåt o framåt. vet inte hur mkt men det borde gå, e ju bara 3 cm...

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com

borde ju gå med en 365, kolla om du kan flytta in vändhjulen lite. brukar vara urfräst så man kan flytta dem lite bakåt o framåt. vet inte hur mkt men det borde gå, e ju bara 3 cm...

Missa du matte lektionerna? 7cm.

Kolla hur mycket du kan spänna ut hjulen då märker du rätt snabbt om det skulle funka.
Annars kan köpa större vändhjul vara ett option.

//Rasmus:cool:

labanskalle

Välkänd medlem
7 feb 2007
356
0
16

på min är det helt enklet flyttad bak boggiefästena nån cm, fungerar utmärkt,

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34

Missa du matte lektionerna? 7cm.

Kolla hur mycket du kan spänna ut hjulen då märker du rätt snabbt om det skulle funka.
Annars kan köpa större vändhjul vara ett option.

//Rasmus:cool:
hehe oj, läst 368 och inte 358 :/

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ni missade tydligen matte lektionerna båda två.

det är bara att borra nya hål till boggie fästena 3.5 cm bakom dom gammla.

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
ööh? 358+7=365 ??
Flyttar man vändhjulet 3,5cm så ändrar man mattlängden 7cm( 3,5cm över vändhjulet och 3,5cm under vändhjulet). Stämmer inte riktigt eftersom mattan inte kommer rakt framifrån i överkant, men nära nog

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
vem bryr sig i hur mkt längre mattan är?

det viktiga att veta är ju hur mycket längre bak vändhjulet hamnar.

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Hej

Måste byta matta på en Moutain max -01:a och funderar lite om den udda längden:confused: går det med enkla medel att sätta dit en 365 eller måste jag köpa en orginal 358? hur har ni gjort? Kan ju också säga med tanke på ryktet om att Yamaha har dåliga mattor, har köpt denna skoter i sommar och den har en orginal matt med 5st kammar borta (dock är det torr sprickor som gör att jag skall byta) och 1035 mil på mätaren:D .

Trevlig sommar och håll ut snart är snön här
Köpte ny matta 144" inkl förlängningssats för att slippa den förhatliga 141" mattan. Blev kanon! www.richmotorsports.com har grejorna till kanonpriser. Det gäller även mattor trots att de flygfraktas till sverige så är de billigare än vad du kan hitta här. Inkl stenmarks mfl.:eek:

//R