munstycken

rotax670

Medlem
20 sept 2006
8
0
1
harmånger
jag har en mxz 670 års 97 med bestyckning pto 310 och mag sidan 290 skotern är väldigt känslig när man ska starta den och surar väldigt lätt har kommit på att bestyckningen inte är den rätta det ska vara 300 på pto sidan och 270 på mag sidan och undrar om det kan vara det som gör att skotern inte varvar som den ska och kronglar så fort man ska starta den spelar ingen roll om den är kall heller varm.den surar på en gång nålventilerna är nya bensinpumpen är ny och kompet är 9.8 kg på varje cylinder.

rotax670

Medlem
20 sept 2006
8
0
1
harmånger
stiften är oboy bruna när man stannar skotern och tittar, men får den stå i 10 minuter och man ska dra igång den så kan den ha surat ner sig .ska det komma bensin i slangarna till primernpumpen ner till förgasarna när motorn är igång

håxås

Välkänd medlem
22 jul 2006
1.158
10
38
42
häggenås
www.junggrensmotorteknik.se
stiften är oboy bruna när man stannar skotern och tittar, men får den stå i 10 minuter och man ska dra igång den så kan den ha surat ner sig .ska det komma bensin i slangarna till primernpumpen ner till förgasarna när motorn är igång
nej det ska det inte om du har choke så prova att plocka bort primern och se om den blir mer lättstartad

johnnype

Välkänd medlem
1 jan 2000
174
0
16
boden
prova å byta stift, jag hade samma problem med min mach1 med 670 motorn jag bytte från ngk b9es till b9ev (tror dom hette så) dom har som ett spår i elektroden,"självrensande", dom kostar ca 5 kr mer än vanliga stift, efter det så behövde jag inte byta stift nå mera.:)