Mxz 583

Pudersnö^

Medlem
19 feb 2006
36
0
1
Mxz-583 , som äter stift ?

Min mxz äter tändstift. Har bytt från Br9es till Br9eya men blev ej bättre..det sägs att man kan byta tändhattarn..men vill veta hur ni som har/haft samma problem löste det innan jag gör några ändringar.

Tack på förhand!!
 
Senast redigerad av en moderator:

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
Bensin

Då är det ett bensin fel! Tändstiftena får för mycket soppa å då sotar dom igen då är de innstälingar på förgasaren som måste fixas alltså bränsleintaget!




(TRIMMAD VIKING 96 II)
 

Pudersnö^

Medlem
19 feb 2006
36
0
1
Men det konstiga är att jag har haft den inne på verstad och dom har ställt in förgasarna. Jag kan köra 10 mil typ.
 

viggebo

Välkänd medlem
12 mar 2006
114
0
6
Det där är ett av de få problemen med 583:an, den surar för lätt när den stått still ett tag och det beror på att det är fel sorts stift och enligt en källa så är es och ya stiften för klena och de är för långa och kan slå hål på kolven, det är inte nåt jag är säker på för jag kör med både es och ya stift och det enda problem jag har är att när skotern stått ute länge när det är kallt så är den en mardröm att dra igång, surar på direkten och sliter ut både mej och stiften.
 

ockelbo5

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
50
Gimo
Kan rekommendera Densos motsvarighet till br9es, klart mycket okänsligare mot surning och hittar du inte Denso nånstans kan ett alternativ vara att prova NGK br8es alt. b8es....