mxz 600 -01

knatt3

Välkänd medlem
12 aug 2007
173
0
16
skellefte
håloj! fungerar mxz 600 01 bra i lössnö? och fungerar den som lekskoter? stryktålig?
skriv gärna positiva och negativa saker om den.

//knatt3

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Den funkar väl sådär i lössnön, stryktålig är den är utvecklad för crossbanorna.

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Tjena knatt3.

Det beror lite på hur bra du är även hur höga kammar du har på.
En polare till mig körde en 99:a samma chassie och så och han satte sig mindre än mig och då körde jag en rmk med 48mm kammar och bra mkt längre matta.

Lekskoter. Jo det kan jag lova eftersom det är som Polaris-jimmy sa. det är som sagt en cross skoter

Jag köpte just en 99:a och den funkar hur fint som helst att åka och hoppa med och så hänger lätt på dom flesta nyare 600.
och är den rätt instäld så drar den inte värst mkt soppa heller.

knatt3

Välkänd medlem
12 aug 2007
173
0
16
skellefte
Tjena knatt3.

Det beror lite på hur bra du är även hur höga kammar du har på.
En polare till mig körde en 99:a samma chassie och så och han satte sig mindre än mig och då körde jag en rmk med 48mm kammar och bra mkt längre matta.

Lekskoter. Jo det kan jag lova eftersom det är som Polaris-jimmy sa. det är som sagt en cross skoter

Jag köpte just en 99:a och den funkar hur fint som helst att åka och hoppa med och så hänger lätt på dom flesta nyare 600.
och är den rätt instäld så drar den inte värst mkt soppa heller.
okej, tack, måste den bestyckas om om man drar upp mot fjälls (bor vid norrlands kusten)

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
okej, tack, måste den bestyckas om om man drar upp mot fjälls (bor vid norrlands kusten)
Det beror ju lite på hur långt upp i fjällen du planerar att åka.

Min mxz behövde jag inte bestycka om när jag köpte den.. köpte den i gävle och bor i järpen(åre) Men jag har inte testat slaktat den i fjällen än utan bara åkt lite nere i byn men en liten bestyckning är nog nödvändig skulle jag tro. Om du inte vill ha bränsle ekonomi som en dragracingbil och samma kraft som en haltande sköldpadda:p. Kortsagt. allt beror på höjdskillnaderna (luften)