mxz rev 500 ss -04

lrfnk

Ny medlem
14 dec 2004
2
0
1
Vilhelmina
Hittar någon den på skoterbanken? jag har sökt och sökt men finner inte den.
Skulle gärna vilja veta lite för- och nackdelar (?)

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Bli först att recensera!

Det är nog så att ingen lagt in några åsikter om den modellen än, då finns modellnamnet med i menyerna heller.

Men det borde väl finnas någon här på forumet som kör en?
Skriv en rad här och gå in i skoterbanken och bli först att vädra dina åsikter!

zr500

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Gör en sökning på dootalk.com (världens bästa Ski-Doo sida). Där finns det en hel del att läsa om MXZ 500 SS.

Janfi

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Österbotten
mxz rev 500ss-04

Jag har kört ung. 1800 km med en -04:a och är överlag nöjd. Den är ganska snällt kaliberad i förgasarna vilket märks i bränsleförbrukningen, vilken ligger runt 16-18 liter/100km efter inkörning vilket är helt ok. Jag körde 800km i Lappland ifjol tillsammans med en kompis som hade en RX-1:a -04, vi tankade ganska exakt samma mängd under hela resan, vilket jag anser är bra. Vad gäller fjädringen så märks det nog att där inte är X kalibering. Den är mjuk framtill i stora gupp och aningen hård vid tvättbräden. Den blev lite bättre när jag spände fjädrarna rejält, men då blev lössnö styregenskaperna lidande. Framdämparen i boggien hänger inte riktigt med alla gånger, men det är visst en egenskap för SC III i Rev. Annars är boggien nog helt ok. Jag kommer nog att söka X kalibering till den i år.

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
Det sitter samma samma dämpare som på X-modellerna, en del tycker dom är lite mjuka ändå vid hård körning, beror lite på hur tung man är.

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
Har en -04 som gått 265 mil med olika förare i familjen, och alla trivs kanonbra med den, går billigt och hänger med betydligt effektstarkare maskiner utan problem.