E
Ej medlem/Inloggad
jag vet då att min mxz 440 02 gick exakt lika hårt i axx och toppfart som harges lynx enduro 500 97 men däremot är det jävligt mkt roligare me mxza å så har som grymm fjädring
Handelsbensin (bensin man kan köpa på bensinstationer i pumparna) ligger på oktantal mellan 95-98 oktan och har i Sverige i överlag en bra kvalitet.Ej medlem/Inloggad skrev:asså när ní snackar om soppa å grejer lite längre upp så undrar jag vad motsattsen till handelssoppa är?något man gör själv eller?
Än en gångPolePosition skrev:Det var ett redigt svar Olov..
Men, man bör väl ändå kunna säga att soppa med högre oktantal är renare och mer effektgivande? Det finns ju mängder av maskiner som ska köras på 98 men fungerar bra med 95 mot det faktum att de blir lite slöare. Detta beror då på att kompressionen är högre i dessa (standard 98-bränslesskotrar) och inte på att 98:an är friare från "skit" det vill säga renare? Har jag förstått det rätt? : )
Menade som du säger, men eftersom motorerna inte jobbar under särskillt stor belastning klarar dom bättre den form av tändning som dom har, sen kan det vara så (vet dock inte själv) att metanol inte ger lika stor värmeutveckling vid antändning.henkew skrev:Sedan det här med effekt/vikt, menar du att metanolmotorerna inte ger så mycket effekt i förhållande till sin egen vikt?
Dom här små 3,5-kubikarna ger väl drygt 3 hästar och väger kanske några hekto, det är imponerande!