Tjena!
Under kvällens körning började skotern strula och gå på 1 cylinder, igår gick skotern kanonfint.
Brände 1 stift och därav gick den inte på ena cylinder, bytte till nya BR9EYA stift (samma typ som satt innan) och problemet var löst, en stund..
När den började strula igen så var ena stiftet helt dränkt, samma sida som brände ett stift innan.
Förgasarna är nydligen rengjord i en ultraljudstvätt, så dem är fräsch.
Kör luftskruvarna 1.5 varv utskruvade.
Plockade jag bort luftburken så gick skotern på båda cylindrarna igen (provkörde så cirka 5 min), testade att skruva ut luftskruvarna 1 varv till och satte tillbaka allt igen, men då blev det samma problem igen, dock på andra cylindern.
För övrigt så är motorn nydligen renoverad, fettad vev, nya kolvar och nya packningar överallt.
Kör på 98 oktan och 4% blanding nu under tiden jag kör in kolvarna.
Behöver nu tips och råd från folk som är lite mer kunnig än vad jag är.
Mvh Petter
Under kvällens körning började skotern strula och gå på 1 cylinder, igår gick skotern kanonfint.
Brände 1 stift och därav gick den inte på ena cylinder, bytte till nya BR9EYA stift (samma typ som satt innan) och problemet var löst, en stund..
När den började strula igen så var ena stiftet helt dränkt, samma sida som brände ett stift innan.
Förgasarna är nydligen rengjord i en ultraljudstvätt, så dem är fräsch.
Kör luftskruvarna 1.5 varv utskruvade.
Plockade jag bort luftburken så gick skotern på båda cylindrarna igen (provkörde så cirka 5 min), testade att skruva ut luftskruvarna 1 varv till och satte tillbaka allt igen, men då blev det samma problem igen, dock på andra cylindern.
För övrigt så är motorn nydligen renoverad, fettad vev, nya kolvar och nya packningar överallt.
Kör på 98 oktan och 4% blanding nu under tiden jag kör in kolvarna.
Behöver nu tips och råd från folk som är lite mer kunnig än vad jag är.
Mvh Petter