Någon som flyttat fram styrstången på en renegade/mxz till samma som freeride/summit?

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Du borde vrida ner styrhöjjaren. Hela anledningen till att flytta fram styrstången är för att kunna ha styrstång och höjjare linjerade så det blir lättare att styra.

-11 och -12 kan ha olika styrstång tex alla freeride har samma men renegade -11 har inte samma som renegade-12

Vad kostade kitet utan styrstång?

Nicross

Välkänd medlem
18 feb 2013
120
0
6
Örnsköldsvik
Du borde vrida ner styrhöjjaren. Hela anledningen till att flytta fram styrstången är för att kunna ha styrstång och höjjare linjerade så det blir lättare att styra.

-11 och -12 kan ha olika styrstång tex alla freeride har samma men renegade -11 har inte samma som renegade-12

Vad kostade kitet utan styrstång?
Jo jag vet att anledningen till detta är att styret inte ska gå runt i en "cirkel" vid svängning, och jag har faktiskt vinklat tillbaka den en del redan om man jämför mot orginal, men styrhöjjaren är inte åtdragen på bilden, tänkte vänta till första provturen innan jag bestämmer dess position.
Men den första spontana känslan jag fick när jag vinklade ner den så att den blev rak var inte så bekvämt, men det får tiden utvisa, kan vara en vanesak också.

Möjligt att det är så, jag läste bara rakt av på deras hemsida innan jag beställde att det inte skulle behövas på -11 och -12 på XP chassiet.

Jag tror det blev ganska exakt 1000kr med frakt, men då köpte jag även de modifierade bussningarna i botten också.

Last edited: