Någon som har testat powerboots original?

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Jag har såna, förutom att den är ganska mjuk är den rätt så okej till allt utom att köra snöskoter aktivt. Jag blir helt dyngsur om fötterna pga fotsvett, den andas inte det minsta.

rocketman

Välkänd medlem
25 dec 2010
555
3
18
Hallsberg
kör med dom nu funkar kanon i allt men som hellebjork sa dom e toktäta de e bara tunna stumpor som gäller i dom oavsett temp

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
nån som har testat? haha, tror alla jag känner har eller har haft såna.

+ varma, lätta att bara kliva i, lite som norrlands vinterfoppatofflor
- lite mjuka nertill för aktiv körning men samtidigt stela att gå i.

passar väl bäst för touringåkaren och den som tar på o av stövlarna ofta,
-man skall inte underskatta powerstövelns förträfflighet när man dricker öl i en fjällstuga o måste ut o pissa ideligen.:eyebrows:

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
kanon för att pissa med som ovan nämt men kass för skoterkörning (gäller ej om man är ett fyllo på 59:a som far fram på vårisen)

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Tycker dom funkar bra! Har haft såna sen jag börja köra skoter för 100år sen!
Så länge man har en skotork eller annan möjlighet att torka dom helt under natten så är dom bra!

+
Billiga
Hållbara
Smidiga jämfört med bauta moonboots som knappt går gå i
Varma,har aldrig frusit i dom!
-
Har man ingen tork och kör flera dagar i rad så är dom inte torra på morgonen och då kan det bli kallt

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Måste säga att jag gillar uppföljaren med urtagbar inne sko bättre blir inte o lukta lika illa!

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå
Kolla in Viking Icefighter stöveln, mycket bra. Jag kör med denna och fryser så gott som aldrig om tårna och den funkar även för lite aktivare körning (inte lika bra som mera proffsiga skor, men de är ju sällan helt vattentäta som icefightern är)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Jag kör med en billigare kopia/variant på power. Helnöjd, varm och torr samt väldigt prisvärd.

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
+
Aldrig frusit i dom, har lite dyrare sockar som går upp till knäna, varit ute många gånger då det varit
30-40 minus
Perfekt om man ska ut och pissa :)
Höga, du får inte in snö om du har ett bra snöskydd på byxorna
HELT vattentäta

-
Ganska mjuk så den skyddar inte så bra om du tex kommer i kläm eller vrider fotleden
Blir ganska fuktig om du har varit ute en hel dag
Lite klumpiga