jag har införskaffat en etrex med friluftskartan, är det någon som har en sån med kartman.se:s kartor i som kan ge mig ett omdöme? tänkte att en ledkarta måste ju vara det perfekta för att se var man inte ska vara
Har du gpsspår från ledkörning i 'hålen' så skicka dem gärna så kan jag fylla igen dem.Har gjort det i ett år. Det är ganska bra men det hänger ju givetvis på hur bra info folk har samlat in i det område du kör i. Där jag normalt har skotern har det varit ganska stora hål i kartan. Men det är ändå inte sämre än skoterklubbens/kommunens karta över leder...
Har du kollat på Kartman-forumet?jag har skoterledskartan från kartman. Får ej friluftskartan v2 ihop med skoterkartan
Ser ju fullkomligt lysande ut! Jag skickar en beställning när jag fått hem nya GPSen, nuvi 500. Det måste ju bli klockrent med Friluftskartan PRO i bakgrunden.Kolla på hemsidan, finns både översikt samt mer detaljerade bilder.
Jodå, dom är sparade men inte skickade. Ligger nog i en utkorg och väntar på bättre tider. Ska bara ta mig till den datorn så kanske det blir ändring på det.Har du gpsspår från ledkörning i 'hålen' så skicka dem gärna så kan jag fylla igen dem.
Tjoho,Har du kollat på Kartman-forumet?
Här är filmer på installation, överföring till GPS etc.
http://www.kartman.se/forum/viewtopic.php?f=2&t=889
Och här lite läsning om att överföra kartan med Frilufts.
http://www.kartman.se/forum/viewtopic.php?f=2&t=1511&p=6495#p6495
Du skall skicka in bägge kartorna samtidigt, dvs först markera själva ledkartorna, sedan växla till Frilufts och markera området och sedan skicka in i GPSen. GPSen raderar alltid tidigare inlagda användarkartor som finns på det minnet man överför till.
Har man förprogrammerat SDkort så skall man för säkerhets skull ta ut minneskortet och sedan överföra kartan till internminnet.
Kom ihåg, endast ledkartorna, dvs de som heter 6969697x.
Allt detta står i mailet jag skickat till dig, finns även på webben.
Yups. Kör in allt igen så funkar det.
Har man bara en minnesposition och skall samköra med flera kartor så måste alla kartor man tänkt samköra med (eller kunna växla mellan) köras in i en och samma överföring.
Ah, låter gott. Hoppas du hittar till datorn och mailar dem så kan jag langa in dem i kartan. Alltid något att kunna uppdatera kartan i väntan på snön.Jodå, dom är sparade men inte skickade. Ligger nog i en utkorg och väntar på bättre tider. Ska bara ta mig till den datorn så kanske det blir ändring på det.