någon som vet hur skotern beter sig om statorn är\börjar bli slut

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Hej var ute å åkte i förrgår å på vägen hem började den böa under 5000 varv men går klock rent över det.har gjort rent förgasarna å kollat så han får bränsle mm mm prövat å ställt luftskeuvarna olika men samma fel!!vad tror ni???blir tokig nu när snön är här å då krånglar skiten.blir så oerhört lycklig

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Gnista har jag skit fin blå men den går inte på vänstra cyllen är med ibland på tomgången men helt död upp t 4000 typ!men går på choken??jävla mysko har ju blåst rent munstyckena å så

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Har spreyat startgas över allt runt gummina å så så ja vet att den inte drar nå tjuvluft och har lite över 9 i komp på båda cyllarna!då kanske dom inte bytt reedventiler endå som dom sa att dom bytt men gummina ser ju nya ut å drar ju inge tjuv luft någon stans!!så d lär ju nästan vara reedventilerna lr vad tror ni??

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Kasta om tändhattarna för att se om problemet flyttar på sig.

Nya stift?

Eftersom komp var bra så kan man väl lite försiktigt anta att det inte är kolv/ring som är slut.

Flyttar sig inte problemet när du kastar om tändhattarna så är det troligtvis bränsle/luft relaterat.

A-Cat

Medlem
8 nov 2012
44
0
1
Umeå
Min arctic var lika dan, då var det ett stift som inte ville funka.

Bytte bara ut både sen gick den bra igen

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Stift gör mycket, äldre maskin gör detsamma men Grizzlyn går inte om gnistan är lite sämre på ena stiftet, går och låter som en enstånka. Byter man stift blir det som en ny motor.

Dalleman

Medlem
22 feb 2011
30
0
1
östersund
min tändplatta dog förra vintern. börja med att den släckte stift. sedan displayen svaja. sedan gick den bara på full gas, sedan gick den bara på 2000varv. sen gick den inte att starta. tung dragen som få för att starta. detta är en assault -09

Endur00n600

Medlem
6 jan 2012
40
0
1
Mora
Finns en packning på flatside sidan, svårt å förklara! men kolla på en tråd ja skapat som heter lynx 600 problem eller nått så finns de en bild! :) kan va den min skoter betedde sig ungefär likadant!