Till tvåtaktsoljan då alltså.
Har ni efter detta någon gång sett att lampan tändas?
Jag fick min utbytt ifjol och sedan dess har jag alldrig sett lampan lysa.
Nu kan ju detta bero på aatt jag fyllt på olja inför vajre längre tur.
I helgen skulle jag ur och åka å lyfte på huven för att koppla in strömmen till gps'en och då kollar jag ju även oljan.
Nu hade jag ingen olja hemma men efter som jag skulle åka max 2mil och lampan inte lyste så tänkte jag att det skulla ju gå bra eftersom oljan efter att lampan tänts ska räcka till en tank med bensin.
Efter ca. 2km dog skoter.
Fipplade lite med strömbrytaren och den startade på första rycket.
Åkte fram till en väg där den la av igen.
Ringde då efter skjuts och körde den på släp hem.
Meckade av pipan å kollade in i cylindrarna å såg att den hade nypit på en cylinder.
Försökte se något i oljetanken men man ser ju inte botten utifrån så jag tog ut oljegivaren å såg att det var tomt där.
Den nya längre givaren verkar gå lite för nära en utbuktning i tanken så flytklossen inte kan gå förbi när niån sjunker och därför varnades jag inte för låg oljenivå.
Jag har nu kontaktat min återförsäljare.
Skotern köptes november 2004 så den 2åriga maskingarantin dom har bör täcka detta.
Skotern har nu gått ca 425mil
Vi får se hur detta löser sig framöver.
Svara gärna på om ni sett er lampa lysa eller ej...
Har ni efter detta någon gång sett att lampan tändas?
Jag fick min utbytt ifjol och sedan dess har jag alldrig sett lampan lysa.
Nu kan ju detta bero på aatt jag fyllt på olja inför vajre längre tur.
I helgen skulle jag ur och åka å lyfte på huven för att koppla in strömmen till gps'en och då kollar jag ju även oljan.
Nu hade jag ingen olja hemma men efter som jag skulle åka max 2mil och lampan inte lyste så tänkte jag att det skulla ju gå bra eftersom oljan efter att lampan tänts ska räcka till en tank med bensin.
Efter ca. 2km dog skoter.
Fipplade lite med strömbrytaren och den startade på första rycket.
Åkte fram till en väg där den la av igen.
Ringde då efter skjuts och körde den på släp hem.
Meckade av pipan å kollade in i cylindrarna å såg att den hade nypit på en cylinder.
Försökte se något i oljetanken men man ser ju inte botten utifrån så jag tog ut oljegivaren å såg att det var tomt där.
Den nya längre givaren verkar gå lite för nära en utbuktning i tanken så flytklossen inte kan gå förbi när niån sjunker och därför varnades jag inte för låg oljenivå.
Jag har nu kontaktat min återförsäljare.
Skotern köptes november 2004 så den 2åriga maskingarantin dom har bör täcka detta.
Skotern har nu gått ca 425mil
Vi får se hur detta löser sig framöver.
Svara gärna på om ni sett er lampa lysa eller ej...