nån som testat camoplast peak 2.5?

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag har nyss fått hem en camoplast peak 2.5 matta till min dragon rmk -09

nån som kört något med den mattan? skulle vilja veta hårdheten kan inte hitta de.

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Det är väl ingen som har åkt på den mattan då den är helt ny som jag förstår? Är lite sugen själv på antingen den eller challenger extreme? Känns kammarna mjuka eller hårda?

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
hård som satan den känns riktigt bra faktiskt kommer nog va ett monster. den va lätt också för att va 155"!! (har ej vägt den) den känns va typ samma vikt på 305-38-44 till min xp..

jag tror den kommer va helt gudomlig kanske ska ta och lägga in en vettig bild på den ikväll.

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Ja, lägg in ett par bilder, gärna nån lite snett från sidan. Duells har dom från 8695-9295:-
Alternativt beställa från usa.

Kammarna hörs ju vara mjukare i mitten för att bli hårdare mot sidorna, stämmer det? Är det kammarnas ytterkant som är "hård som s#tan"? ;) Extreme ska tydligen ha hårdare kammar än peak men om det stämmer så låter det ju som det kan bita i rätt så bra även i tyngre före. En bra allround-matta helt enkelt.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag har köpt på duells tog reda på från usa också men med frakt och tull lite grovt räknat ca 10000 kr där också.. 8995:- duells. bra folk att ha och göra med!
jo dem e mjukare i mitten och stenhård nästintill i utkant! plus att man har skopan mot snön inte som original då dessa e mer som ett C om rotationen e åt det hållet <------- nu e de ------>C kommer nog bli grym matta! ska snart lägga upp nån bild hade bara mobil kameran men ska ordna fram nå.

hoppas ni förstod beskrivningen på skopan haha

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Det ska bli kul att se hur den mattan fungerar, då kanske de blir en sånn på nästa skoter.

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Haha, skopan var glasklar. Snitsigt med pilar och allt, hur gör man spetsen? Fast strunt i det, upp med bilder nu!
Vet någon exakt vad tullen är för skoterdelar förresten?

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
hur grym som helst!!! ångrar inte detta köp! den skottar som ja satan... verkar ändå inte kunna gräva ner sig som jag trodde! den kastar helt enkelt skotern ur hålen!

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Har den här mattan hål för nonslip drivhjulet som sitter i mitten? Eller måste man plocka bort det?

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ska beställa en från duells. Och där stog det att den passar rmk.
Så då borde det ju inte vara några problem.

jimmy_l

Aktiv medlem
7 mar 2011
82
0
6
byske
kör denna matta till min summit 600 07! och kan säga att det är ett sjukt grepp!! skottar på som fan!!
jag har den som är 146tum

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Var sjukt nöjd med Assault mattan. Gillar att den har sånt grymt fäste på hårt underlag och inte bara spinner som dom flesta andra högkamsmattor gör.
Ska bli skoj att se hur denna matta är i jämförelse.
Nog för att jag byter ju såklart för att få mer framkomlighet i lössnö :)