nån som testat camoplast peak 2.5?

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Som någon i tråden tidigare sade:"jo dem e mjukare i mitten och stenhård nästintill i utkant!"
Multi duro betyder att det är olika "gummihårdheter"har en sådan matta liggandes,dock ej"multi duro"men ska jämföra till denna säsong hur den är mot orginal mattan,kommer att göra det med -12 rmk=peak&-13rmk=orginal vid samma körtillfälle,så får vi se vilken som verkar bäst.(den som är bäst i puder-före är ju det som är det intressanta....)

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Jadå,tror multi duron är snäppet bätter än std.peak i puder,vi får hoppas det kommer mkt.snö denna vinter där,var ju en halv bra säsong förra året med snö,djupare har det varit där genom åren,fast då får vi kanske bärga 4-t maskiner hela tiden:)

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Otroligt varierande pris på mattan måste jag säga , jag sparade 2500 jämfört med dyraste kända leverantör i sverige .

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Det var en 391 lång matta jag köpte , multi duro varianten.
kostade mig 7200.-

Jag vill inte göra reklam för någon men tror att även dessa kommer ut på annons snart då jag påpekade att dom överlägset billigast.

Hardroxer

Aktiv medlem
27 feb 2012
84
0
6
Norrbotten
Ca 6500:- Betalade jag. Köpte just från nån rea. Ska bli intressant att prova den i vinter!

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Någon som tycker det är märkbar skillnad i multi-duro varianten än den vanliga i hållbarhet?
Någon skillnad i körningen då topparna är mjukare?

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Jag kör multi-duro men jag kan inte uttala mig om skillnaden mot den vanliga då jag inte testat den tyvärr .
Men jämfört med allt annat jag testat så känns det som att jag ätit soppa med gaffel hela mitt liv :)

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Min ÅF sa att jag borde göra "stora servicen" nu.... den är ju rätt mkt dyrare och innefattar då såklart ett mattbyte... Är det värt?

Iofs kanske man kan få nån krona för orginalmattan?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Min ÅF sa att jag borde göra "stora servicen" nu.... den är ju rätt mkt dyrare och innefattar då såklart ett mattbyte... Är det värt?

ingår väl knappast i någon service att byta matta?

är mattan dålig och du vill ha en ny så självklart men byt fan inte för att återförsäljaren vill det.

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16

På din Pro RMK 2013?

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
ingår väl knappast i någon service att byta matta?

är mattan dålig och du vill ha en ny så självklart men byt fan inte för att återförsäljaren vill det.
Nej, det ingår såklart inte i någon service - "ironi" är lite lurigt på forum :)

Byter inte för att ÅF vill det och håller han fel pris så köper jag den oavsett inte av honom. Men nu blir det nog skjutet till nästa år, känns som en kul uppdatering ifall man inte byter maskin helt och hållet.

På din Pro RMK 2013?
Ja, precis.

dyrvold

Välkänd medlem
29 jan 2008
141
1
16
Boden
Som någon i tråden tidigare sade:"jo dem e mjukare i mitten och stenhård nästintill i utkant!"
Multi duro betyder att det är olika "gummihårdheter"har en sådan matta liggandes,dock ej"multi duro"men ska jämföra till denna säsong hur den är mot orginal mattan,kommer att göra det med -12 rmk=peak&-13rmk=orginal vid samma körtillfälle,så får vi se vilken som verkar bäst.(den som är bäst i puder-före är ju det som är det intressanta....)
Nåå?