Nbb xenon alpha 225 12v komplett

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Men hur gör ni när ni xenonkonventerar big knickarna? Man får ju INTE plats med ballasten i lamphuset även om man har Slimballast ,

Ids inte montera dem innanför grillen på en V70-07 då man måste bort med hela fronten för att komma åt.
lägger dom bakom grillen. man kommer åt genom hålet i kofångaren under regplåten, iaf på xc70n, och så drar man ut kablarna från boxarna genom grillen, nu är väl gallrena i v70 grillar mindre men tror nog man får genom kontakterna till lampan ändå. sen lägger man boxarna nere i kofångaren mot kylaren, då ligger dom kvar där, behövs inte ens sättas fast

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Om du konverterar ett par NBB alpha 225 lysen från halogen till xenon måste du hellst ha d2y lampor eller vad dom nu heter, för att få brännpunkten på rätt ställe i reflektorn och bra ljusbild.

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Ledsen att behöva säg det men du lär göra så. Har fem stycken konverterade knickar på bussen men där fanns det däremot perfekta platser för ballasterna.
Hmm då var det som Jag misstänkte.. Har 3st Hella Rally 3003 men dem har fått stenskott efter 16500 mil så har dem blivit lite slitna så tänkte köpa nya extraljus.

Så blir väll nya Hella Rally 3003 men med chromad sarg eller om Jag kör på NBB Alpha 225 men så svårt att hitta utan LED.. Så kan man xenon konventera senare för det ska nog gå att få in slimballast i dem , eller Hella rally verkar det bli tajt med lampan att man måste borra upp ett hål i lamphuset.. det är ju lite surt...

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Nog känns det ju som man borde få in det i NBB och Hella i och med att det finns dem med orignal xenon som ballasten är inne i huset.

Det Jag vet är att i Hella får dem plats men måste värma ut plasten på baksidan då xenonlampan är så lång men att ballasten får plats.

Nåja 3st Hella med 100W halogen duger väll i något år till :)

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
NBB 225 kan man trycka in slimballaster i om man lägger ballasten på översidan och "spänningsboxen" på undersidan av reflektorn. Har själv gjort det.

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Okej Då vet Jag.

Nog för att 55W räcker ioförsig men 75W är ju roligt det också.

Får se hur Jag gör. Eller om det bara blir Halogen till nästa bil inhandlas.