Har läst & bara fått se posetiva kommenterar & tankar med det här att dreva ner en rev. Så varför inte, låter exakt som något jag vill ha.
Till att börja med så kan jag givetvis gå till ÅF, eller finns det någon billig hemsida?. Men vad är original på dessa? 24t va? ska dreva ner det lilla drevet.
Bör jag alls tänka på ngt? korta kedjan - byta drev - köra? något annat?
Och hur svår är kedjan att korta på dessa maskiner?
Har inte heller kikat hur trångt det är att komma åt, men säkert lika svår skruvat som på resten av maskinen.
Uppskattar seriösa svar.
Slänger väl ihop en andra funderation;
Jag har ett tillslagsvarv på 4500rpm och skotern ska i övrigt vara original. Ingen annan nerdrevning eller variatorkit etc. Om det är för högt, hur ska det åtgärdas? Flytta något klick på primärvariatorn? Förklara vart & hur tack.
Till att börja med så kan jag givetvis gå till ÅF, eller finns det någon billig hemsida?. Men vad är original på dessa? 24t va? ska dreva ner det lilla drevet.
Bör jag alls tänka på ngt? korta kedjan - byta drev - köra? något annat?
Och hur svår är kedjan att korta på dessa maskiner?
Har inte heller kikat hur trångt det är att komma åt, men säkert lika svår skruvat som på resten av maskinen.
Uppskattar seriösa svar.
Slänger väl ihop en andra funderation;
Jag har ett tillslagsvarv på 4500rpm och skotern ska i övrigt vara original. Ingen annan nerdrevning eller variatorkit etc. Om det är för högt, hur ska det åtgärdas? Flytta något klick på primärvariatorn? Förklara vart & hur tack.
Last edited: