Non Slip drivhjul MM 700 -00!

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Hejsan, jag har letat och letat efter non slip drivhjul till MMen eftersom jag hört att det är mycket bättre, speciellt eftersom jag letar efter quickrods samtidigt. Ska visst bli en stor förbättring i pudret!

Men hur skall jag veta att drivhjulen passar?
Ska jag köpa begagnade eller nya?
Ska jag köpa det äben om jag inte får tag i quickrods?

Tack på förhand!

Mvh Jeppe

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Köp non-slip drivhjul från stenmarksmaskin, ski-doo´s BRP orginal, vita är dom. Nedsatt pris billiga som fan. Köp med standard delning 2,52 och 8kuggars. Bara du har alla matthål utskurna på mattan så passar det, och du behöver ju bara som sagt 2 Non-slip ist som 4orginal.

Quickrods gör en enorm skillnad i pudret! Ett måste på varenda yamaha typ. Men kan vara svårt att få tag på, dom tillverkas inte mer vad jag har hört och läst. Men finns hos vissa firmor i usa och håll koll på blocket :)

Även om du inte hittas nå quickrods så ska du iaf köpa non-slip drivhjul. Princip omöjligt att få matt rappning,du behöver inte ha mattan så hårt spänd med mera.

;)

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Köp non-slip drivhjul från stenmarksmaskin, ski-doo´s BRP orginal, vita är dom. Nedsatt pris billiga som fan. Köp med standard delning 2,52 och 8kuggars. Bara du har alla matthål utskurna på mattan så passar det, och du behöver ju bara som sagt 2 Non-slip ist som 4orginal.

Quickrods gör en enorm skillnad i pudret! Ett måste på varenda yamaha typ. Men kan vara svårt att få tag på, dom tillverkas inte mer vad jag har hört och läst. Men finns hos vissa firmor i usa och håll koll på blocket :)

Även om du inte hittas nå quickrods så ska du iaf köpa non-slip drivhjul. Princip omöjligt att få matt rappning,du behöver inte ha mattan så hårt spänd med mera.

;)
Fel fel fel... BRP gör _INTE_ 8kuggars drivhjul i "std"-delning dvs. 2.52"..

Sen, ja du behöver non-slip ifall du ska köra med quickrods. Tror även du behöver byta matta, är inte helt 100a på att orginal mattan har "öppna kuggluckor"!.

Mvh Rasmus

Senast redigerad av en moderator:

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Fel fel fel... BRP gör _INTE_ 8kuggars drivhjul i "std"-delning dvs. 2.52"..

Ang quickrods, PMa mig har ett par liggandes.

Sen, ja du behöver non-slip ifall du ska köra med quickrods. Tror även du behöver byta matta, är inte helt 100a på att orginal mattan har "öppna kuggluckor"!.

Mvh Rasmus
Ojdå, menade 9kuggars, my bad :p sorry haha

DaBoom

Välkänd medlem
29 aug 2007
124
0
6
Delsbo
Men om han sätter dit 9 kuggars så tar väl dom i främre boggieaxeln? Är så på sxr och vmax iallafall. Men det är precis att det tar i, så det går ju att modda.

evinrude

Välkänd medlem
5 feb 2007
148
0
6
WestLandLake
Hejsan, jag har letat och letat efter non slip drivhjul till MMen eftersom jag hört att det är mycket bättre, speciellt eftersom jag letar efter quickrods samtidigt. Ska visst bli en stor förbättring i pudret!

Men hur skall jag veta att drivhjulen passar?
Ska jag köpa begagnade eller nya?
Ska jag köpa det äben om jag inte får tag i quickrods?

Tack på förhand!

Mvh Jeppe

du ska köpa no-slip hjul från duells.. Yamaha Center tar hem rätt drivhjul åt dig..

det ska vara 8kugg 2st art nr: 84-2576-8 1075 kr/st :rock:

evinrude

Välkänd medlem
5 feb 2007
148
0
6
WestLandLake
varför ska alla snacka om 9kuggs för.. det är ju en MM vi tala om... å mattan på den är ju 51mm.. så det funkar bara med 8kuggs

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Alla säger olika? Ngn som vet? Skulle vara bra att veta. För jag vill inte köpa en ny matta för att sätta på nonslip hjul och quickrods, då lägger jag hällre pengarna på ngt annat.

Snälla nån som vet kan skriva? Skulle vara till jättestor hjälp!

Mvh Jeppe

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Jag kör iaf Wahlbros nonslip 8 kuggars hjul, quickrods och en 38 crossovermatta på min och det funkar kanon.

Som vanligt så är mitt stående tips att köpa samtliga dessa grejor från www.richmotorsports.com. Grymt bra priser (trots numera halvtaskig dollarkurs) och suverän hjälp av Rich.

//Rob

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Jo jag vet, jag har ju snackat med dig rätt mycket förut Robster. Men det jag vill veta är om jag kan använda orginalmattan, ha quickrods och non slip drivhjul. Eller ialla fall quickrods och orginalmattan!

Mvh Jeppe

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Är till 99% säker att du _INTE_ har öppna kuggluckor på din orginal matta.
Då kan du _INTE_ använda non-slip!
Vilket då jag _INTE_ rekomenderar att köra med quickrods då,
de kommer att rappa på mattan om du vill minska skidtrycket..

Så du kan gå ut o kolla om ALLA kuggluckor är öppna och clipsade.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Luckorna behöver bara vara öppna, varje lucka behöver inte vara clipsad för att köra noslip. Går att skära upp också.

evinrude

Välkänd medlem
5 feb 2007
148
0
6
WestLandLake
jag har nyss monterat no-slip på min MM nu i sommar iaf.. men jag har en 01a.
där funkar det klockrent. köpte 8kugg no-slip från DUELLS.. har du metallclips i mattan så är det bara å köra på..