Non Slip drivhjul MM 700 -00!

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
blir det samma utväxling på skotern om jag byter ett par 9kuggars drivhjul med 2,52" delning mot ett par 8kuggars drivhjul med 2,86" delning ??

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Det blir en neddrevning. Du tappar lite i toppen men det märks stor skillnad från start. En kompis har monterat 8 kuggs på sin SXR 700 å 44as matta. F*n vad rapp den blev + att han har MM drevning, v-kit å reedspacers. Det blev en sjukt rolig skoter.

Kodax

Välkänd medlem
24 sept 2008
170
0
6
Sundsvall
Det finns många olika drivhjul? Vilket skall jag använda?

Och ring för guds skulle inte till Stenmarks för dom verka ha noll koll, jag beställde 8 kuggars och fick 9. Märkte det när allt var monterat. Och det funka inte ivf på viper. Nu svar dom inte änns på mina mail el i tel. Dom kanske ha mkt att göra;)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nog blir den ju rappare om du går ner en kugg på drivhjulen ?? :hmmmm:
Har sett nånstans här på forumet att det bästa stället att dreva ner på är på drivaxeln, iom att det är den som driver mattan eller vad det var.
Det är som att dreva ner den i kedjehuset. Då blir den rappare i starten. Det blir som att dreva ner i kedjehuset.

Hittar det inte tråden just nu men ska leta.

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Jo, den blir rappare, men inte för att det är Noslip (som han frågade om) utan för att det är 8 kuggs.
På MM sitter det 8 kuggs orginal så för just den maskinen så blir den inte rappare genom att byta till 8 kuggs non-slip.

//R