Nu är det över, men vad har ni för sommarprodjekt?

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Höja dynan och göra den mindre "svampig". Styrhöjare, kanske slp pp skidor. Gå igenom motorn och byta slitagedelar. Samma sak med boggien. Tror jag ska lyfta upp motorn och tvätta ur baljan,det är så mkt skit och olja i den :D
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
blir väll mer ett prjekt till hösten, ny maskin(440 modell, typ rev, revo, iq, snopro, men hälst rotax) och sen motor byte till större, så vi får se vad de blir!


men nu i sommar så blire att bygga ett skotergarage ("lego-garage", redan köpt)då min mamma och pappa vill ha bilen i deras garage..
 

Kkthxbai

Aktiv medlem
9 dec 2008
50
0
1
Timrå
Fräscha upp Rave'n, kanske göra lite smågrejjor för att ändra prestandan på den =) och kanske lite högre kammar, någonstans runt 38-44mm. Behöver dock lite extra krut i 550'n för att den ska orka driva på ordentligt bra i djupsnön, så porta den osv lär väl kanske bli till sommarn! eller så byter man upp sig till en IQ-600RR
 

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Fräscha upp Rave'n, kanske göra lite smågrejjor för att ändra prestandan på den =) och kanske lite högre kammar, någonstans runt 38-44mm. Behöver dock lite extra krut i 550'n för att den ska orka driva på ordentligt bra i djupsnön, så porta den osv lär väl kanske bli till sommarn! eller så byter man upp sig till en IQ-600RR
Sälj den och byt upp dej!
Låt 550in få vara någorlunda org :rolleyes:
 

_jonas

Aktiv medlem
16 apr 2009
72
0
6
kalix
för mig blire renovera vev, bytta kolvar, porta, bender pipa, variator fix, 32 matta, lacka chassie svart (röt nu), byta boggie dämpare, cross huv och bygga egen dyna som liknar boss dyna ;)
(har redan gjort:nytro plast skidor ,4"höjare med fatbar, mindre lyse ,en rugigt ful dyna men skönare än orginal och motorn skurit :afraid:
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Vad tror ni om denna mod?
Sitter ju även Bossdyna på. :rock:
Jag har PS lite så jag får se hur de kommer att se ut :D

 

neiphlim

Aktiv medlem
11 jan 2006
56
0
1
GAGNEF
Denna vinter har en Rotax 600 från en Skidoo formula III monterats ner i min Lynx 3300 GLS -87 med positiv framgång, har några repor i år men inte riktigt nöjd med sekundärvariatorn då den har kärvat ihop så den rör sig inte riktigt. P.g.a detta så har en bult till ett motorfäste gått av... :) Det finns ork iallafall.

Är inte heller nöjd med framkomligheten i lössnö då det sitter en boggie från en Polaris XCR 600 -96, 307 boggie. Har fixat förlängningsskenor avsedd för 345 matta och ska montera nonslipdrivhjul av typ den minsta av de alla 7 el 8 kugg för att få plats med högre kammar än 32.

Gammellynxen börjar bli ganska frän vill jag lova!

Mvh: Tobbe
 

johnnype

Välkänd medlem
1 jan 2000
174
0
16
boden
mitt sommarprojekt är att tillverka en bandsats till endurohojjen så att man kan fräsa ifrån alla skotrar till vintern