Nu är jag deppad

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Kan meddela att temporärt är träden i vila och får förbli så, det var bara på ett par ställen som motorsågen behövde startas
Det ligger tjockt med snö över träden och utgör inget hinder för sladdning som läget är nu

Leden efter kalhygget mot Nötmyran börjar gena en bra bit innan det var avsett men där ligger flera stora tallar efter hyggeskanten och får oxå ligga kvar där tills det blir barmark, det har lagt masssor med snö sedan jag var där för ett par veckor sedan

Även ledsnutten jvg-gamla lulevägen är farbar, bra, nu får Banverket ha sitt i fred

Det vi däremot måste fixa är något att lägga över bäcken strax öster om Börsttjärn, det syns tydliga spår att många haft lite cirkus där, öppet rinnande vatten gör att ingen snö lägger, 2-3 lastpallar skulle nog kunna göra underverk och sedan skotta på lite snö
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
OK, bra att du rekat idag Runar.

Jag ska kolla vilken dag jag kan ta semester denna vecka, sen hoppas jag att vi kan ta en tur ihop (+gärna fler medlemmar också) med motorsåg och sladdarna.

Vad tror du om det?

Är det någon dag du absolut inte kan åka dagtid kommande vecka??

MVH L-O

(skulle behöva hjälp med min Viking dessutom, går som skit på låga varv, troligen skit i lågfartsmunstycket..eller nåt. Har aldrig haft isär en sådan förgasare..:( )
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
OK, bra att du rekat idag Runar.

Jag ska kolla vilken dag jag kan ta semester denna vecka, sen hoppas jag att vi kan ta en tur ihop (+gärna fler medlemmar också) med motorsåg och sladdarna.

Vad tror du om det?

Är det någon dag du absolut inte kan åka dagtid kommande vecka??

MVH L-O

(skulle behöva hjälp med min Viking dessutom, går som skit på låga varv, troligen skit i lågfartsmunstycket..eller nåt. Har aldrig haft isär en sådan förgasare..:( )
Måndag är en mindre lyckad dag, i övrigt ser det bra ut, just nu iallafall :)

Bröt loss Raspen idag (bra att vevanordningen stack upp ur snön annars så hade jag aldrig hittat igen den) och på den borde man kunna ta 3st lastpallar för att använda i bäcken

Hade du inte de problemen under förra säsongen? I så fall är det troligvis "gegga" i gasaren pga dålig kvalitet på bensin, dom seriösa tömmer tanken och förgasaren vid säsongslut, tillhör du dom ? :):)
Nog kan jag komma och kolla vid tillfälle
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
He he.. nja, då hör jag inte till dom seriösa.. ;)

Jag kolla semester dag.
 

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
vilken dag behöver ni hjälp med detta och röja bort träden, men jag har ingen motorsåg själv, jobbar alla dagar utom helger.

MVH-HENKE
 
Last edited: