Nu har vi vår lilla hörna

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Vi har fått ett förslag från en blivande medlem på mail.

Alltid bra med ny input för att hålla igång verksamheten.

Lägger ut det här så fler andra klubbar också kan ta del av mailet.



"Hej har ett litet förslag på hur ni ska kunna dra in mer medlemmar i klubben.

Såhär har bla. jokkmokks skoterklubb gjort.

Dom anordnar ett "på kul" dragrace i vuollerim varje år med pokaler i varje klass till vinnarna. Men för att få ställa upp att köra kostar det medlemsavgiften dvs. man skriver in sig som medlem på plats.

Detta plus en avgift på 50kr för varje klass man vill ställa upp i.

Skulle ju gå att göra nåt liknande kanske få en del företag att ställa med priser också?

Finns ju en del att lösa praktiskt också som tex. start/målgångs utrustning mm. men det kanske skulle gå att låna/hyra av tex. jokkmokks föreningen?

Sen behövs tex. besiktare för maskinerna så de inte förekommer nåt fusk i klasserna. (smygtrim osv.)

Hade gärna kunnat ställa upp med hjälp om det anordnas nåt sådant här i boden.

Förövrigt hade ni gärna fått skicka ett inbetalningskort för medlemsavgiften då jag har för avsikt att börja köra på lederna kring stan nu efter flytt från "landet".


Mvh /F"

Hörde från insatt person att vid liknande event i vuoggatjålme drog dom in så pass mycket likvida medel att det finansierade en ny ledsladd...
Samma person driver en skoterfirma i stan och jag lyssnade lite lätt med honom om dom kunde tänka sig demo vid ett sådant eventuellt event vilket dom visst kunde göra om det inte krockar med ngt annat inbokat..
// Jörgen
 

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Det är inte alls tokigt, skulle säkert gå att lösa på notträsket, dock bör vi kolla upp vad som krävs för att genomföra det i form av säkerhets arrangemang kring platsen samt om det krävs tillständ mm.
Hörde i Sthlm att man kan anordna dragracing enkelt om det bara är " Träning"
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
med skoter kör man ju dessutom bara 201m.
På den tävlingen i vlm kommer de ju dessutom folk bla. från gällivare och boden till så de drar ganska mycket folk som kör +åskådare dvs. en massa sålda hamburgare å drickor som drar in pengar också.
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hej alla,

Jag har nu registrerat mig.. jag tänkte göra en återkoppling till en del frågor som jag läst här... men tiden är knapp så det blir nog i morgon.
Kort vill jag bara säga... kanon jobb av er alla L-O, H-E o Runar mfl.

Mvh Ordf Pierre
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Det är inte alls tokigt, skulle säkert gå att lösa på notträsket, dock bör vi kolla upp vad som krävs för att genomföra det i form av säkerhets arrangemang kring platsen samt om det krävs tillständ mm.
Hörde i Sthlm att man kan anordna dragracing enkelt om det bara är " Träning"
Ett par krav på förarna dom haft i vlm har då varit Hjälm samt fungerande nödstopp som kontrolleras av arrangören.
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hej Vänner,

jag skall nu försöka besvara en del frågor och förslag som dryftats här.

Gällande anordning av dragrace... Jag vet att man inte skall se hinder utan bara möjligheter men, det krävs en hel del jobb och många frivilliga för att ro i hamn ett sådant projekt, den demodag och familjedag som vi anordnar i dagsläget kräver nog... men visst, om vi har frivilliga som vill hålla i det så gärna för mig... Om någon vill leda och organisera en sådan tillställning så har jag goda kontakter med klubben på SSAB som annordnar ståldraget varje år, dom bistår säkert med kunskap och utrustning.

Gällande uppspikning av ledkryss mm... Jag håller med om att vi behöver mera ledkryss och bättre skyltning men, vi får tänka till lite så markägarna inte får ett frispel.

Mvh Ordf. Pierre
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Hej Vänner,

jag skall nu försöka besvara en del frågor och förslag som dryftats här.

Gällande anordning av dragrace... Jag vet att man inte skall se hinder utan bara möjligheter men, det krävs en hel del jobb och många frivilliga för att ro i hamn ett sådant projekt, den demodag och familjedag som vi anordnar i dagsläget kräver nog... men visst, om vi har frivilliga som vill hålla i det så gärna för mig... Om någon vill leda och organisera en sådan tillställning så har jag goda kontakter med klubben på SSAB som annordnar ståldraget varje år, dom bistår säkert med kunskap och utrustning.

Gällande uppspikning av ledkryss mm... Jag håller med om att vi behöver mera ledkryss och bättre skyltning men, vi får tänka till lite så markägarna inte får ett frispel.

Mvh Ordf. Pierre
Hej Pierre
Jag förstår att markägarna kan få spel om vi spikar fast grejjer i deras träd/inkomst, men vem tänker till och ger klartecken?
En annan tanke som slog mig i natt var angående medlemsraggning:
Hur mycket samarbete har vi med ok/q8 i sävast och Ica sävast? Kan man få dem att ha anslag i butikerna? Med tex. texten: stöd din lokala skoterklubb bla bla bla... eller en skylt vid tvåtaktsoljan: Visst är du medlem i skoterklubben??
// Jörgen
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hej,

Gällande vem som kan "tänka" till före uppspikning, så är det Runar som har stenkoll vilka ställen som är lämpliga med tanke på markägare mm.
Men givetvis så kan vi sätta upp nytt där vi redan haft sedan tidigare.

Vi har bra kontakt och utbyte med OKQ8, vi har vid några tillfällen haft olika anslag bla. så har de sålt skoterkartor för våran räkning... men vi har inte haft ett sådant som du nu föreslog, vi kan prova...

Mvh Ordf. Pierre
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hej igen,

Glömde skriva.. att vi även har ett bra utbyte med ICA Sävast.

Mvh Ordf. Pierre
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hej,

Det har kommit frågor om när medlemskorten skickas ut... och som svar på detta så är dom förmodligen på väg.. vår kassör jobbar skiftgång och brukar göra dessa sysslor när tid bjuds...eventuellt så har han väntat på brytpunkten av månaden för att göra alla i ett svep.

Ordf. Pierre
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Glöm inte klister dekalerna!!

Jag ska en på min Summit :becky:
 

Medelsvensson

Aktiv medlem
5 dec 2008
56
0
1
Boden
Precis, jag vill ha en dekal...och för övrigt sticker jag till kojan nu...och tar en skotercigg/tjuvröka.....

//Medelsvensson
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hej,

Gällande klisterdekal... så har det framkommit en del förfrågningar.

De klistermärken som finns är framtaget för förarutbildning, detta genomför vi inget längre... därför så har vi bifogat klistermärken för att bli av med dessa.
Vi har inte med automatik kopplat till ett medlemskort gett något sådant.
Men eftersom behovet finnas så får vi nog fundera på att beställa sådana.

Ordf. Pierre
 

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Vet inte om detta tagits upp tidigare men borde kanske undersökas.
Kontakta företag i stan för att undersöka om de kan sponsra oss med lite soppapengar motsv och sedan kan vi anslå skyltar på strategiska platser med namn på vilka som sponsrar Sävastskoterklubbs ihärdiga försök att upprätthålla de kanonfina skoterlederna
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hej H-E,

Ett jätte bra förslag om sponsring, men det kräver att någon har tid till detta... för att det krävs en hel del angagemang och kunskap om att tigga... vi har vid något tillfälle under min tid fått sponsring på soppa av OKQ8.
Min fråga är... finns någon villig att ta detta uppdrag med att försöka få in sponsring?

Vi har i dagsläget en del rabatter,det har dok kommit till min kännedom att det varit problem i vissa fall hurvida vi har rabatt. Runar har därför fått ett uppdrag att se över dessa och kolla vilka som fortfarande är aktuella, normalt med rabatter så gäller avtalet tills någon part säger upp avtalet.

Mvh Ordf. Pierre
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Vi som medlemar kanske kan fråga våra egna arbetsgivare först, jag skall ge mig på min i morgon!
Om inte annat kan dom väl bli medlemmar i Bodens Bästa Skoterklubb!!!!!!!!!!!!
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Har varit i Jäckvik i helgen!!! SJUKT mycket snö, utan botten :) fasen så kul vi haft! Sex skotrar som kört ospårat hela helgen. Kört fast hur många gånger som helst :) Måste försöka komma upp till fjällen igen denna säsong.
// Jörgen