ny skoter nästa år, någon ide?

jodujadu

Välkänd medlem
28 okt 2006
128
1
6
kopparberg
iår har jag köpt min allra första skoter efter några års funderingar. Jag hade inte så mycket pengar så de fick bli nått lite billigare.
det blev en ski-doo blizzard 5500 mx.

jag hade tänkt att jobba i sommar och köpa en lite nyare till nästa år men börjar nu tveka.

tror ni att det är nån ide? är de bara tillfälligt att vintern är så här dålig eller kommer den fortsätta vara så?

hur har ni andra tänkt att göra?

holmgren_

Välkänd medlem
21 nov 2006
242
0
16
Boden
Jag hoppas och tror att snön kommer snabbare nästa år igen. Nu är det dock bra med snö iallafall. Jag hade också tänkt köpa en andraskoter nästa år. Köpte min första i vinter och tänkte försöka köpa någon för ca 20-25 000 nästa år.

Eller så kanske jag uppgraderar nuvarande med ny matta,variator, trimma, ruta/huv.

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Jag är inne på din bada jodujadu, att skaffa en MXZ. Blir nog en med ZX-chassiet isåfall. Ska försöka få jobb i Norge över sommarn, annars blir det till att paketera surströmming igen ;)

Jag tror egentligen dessa vintrar är slumpade. Kolla bara för en vecka sen hade vi ca -20 här där jag bor och sen steg det till 0 grader. Man får bara hålla tummarna. Skulle sitta fint med en vinter som den -98 :D

jodujadu

Välkänd medlem
28 okt 2006
128
1
6
kopparberg
okej. ni låter possitiva. bra de.

om jag får jobbet där jag jobbade förra året så kommer jag tjäna runt 25-30 tusen och sen säljer jag den jag har nu så har jag en del pengar till en ny. fast jag fyller ju 18 i maj och då är det ju körkort som gäller.

så vi får se hur det blir. men skoter ska jag ha iallafall. helst en mxz :)