ny skoter renegade, summit, rmk

Neroxx

Välkänd medlem
27 feb 2011
176
0
6
söderhamn
Sv: ny skoter

är inte jag helt ute och cyklar så är väll switchbacken den mer led vänligare av rmkn och mindre klackar på mattan tror jag.
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
Sv: ny skoter

den är den mer ledvänligare varianten ja. men den fungerar i lössnön ändå å har man lust så kan man sätta på en matta med mer kammar såblir den som en rmk.. vilket ja kommer göra tills nästa säsong.
 

Sandström.

Välkänd medlem
7 feb 2011
142
0
6
Sundsvall
Sv: ny skoter

Jag kan inte så värst mycket om skotrar, men om jag skulle välja så hade jag tagit articen. Dels för att den ser mycket fräckare ut, och att det är väl ett mera "kvalitets" märke än Polaris.

Rätta mig om jag har fel.
 

wesen92

Aktiv medlem
5 dec 2010
58
0
1
mora
Sv: ny skoter

Om man sätter ex arcticens prestanda mot säg polaris och ski-doo? Vad är det som skiljer? Eller beror de helt på vem man pratar med?:)
För man hör ju både positiva och negativa saker om alla märken och beroende på vem man pratar med:)
 

wesen92

Aktiv medlem
5 dec 2010
58
0
1
mora
Sv: ny skoter

Om man skulle jämför kvalitet/prestanda mellan ex arctic, ski-doo och polaris vad är de då som skiljer. Alla dessa modeller har ju sina för och nackdelar. Och lite beroende på vem man pratar med så säger alla olika saker beroende på vad de har för erfarenheter av olika maskiner?:)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Men herregud-ni snackar om kvalitetsproblem på skotrar.
Alla är mer eller mindre dåliga-thats it.
Däremot så vill jag inte säga att man är märkesb*g om man rekommenderar en M7 bara för att man åker Arctic. Snarare att man har torrt på fötterna då det är ett extremt tryggt val i klassen!
Ski Doons 800 är kanske marknadens mest känsliga motor-när den går så går den bra och förhållandevis billigt, tyvärr är det mer regel än undantag att den rasar-och det är inga 5000:- ras tyvärr.

Polarisen och Arcticen är väl bäst i klassen för dom pengarna. Och i valet mellan dom två skulle jag välja Arcticen alla dagar i veckan-ett chassie som var många år före sin tid och en motor som går riktigt bra och är djäkligt driftsäker.
Möjligen kan DD:n förorsaka problem, men som sagt-byt olja i tid och "ofta" så är det mycket bang for the buck!