På vanlig led, inte ens när jag skjutsat fjällan, har det velat bränna, på frusen led om våren har jag aldrig heller haft några problem, men det beror endast på dom små mossrivarna som jag monterat i bakkanten på skidorna, däremot har det hänt vid flera tillfällen, när jag haft passagerare och inte kunnat hålla farten uppe, att WTS:n har kickat in, och då har man ju bara en enpetare på 399,5cc att dra sig fram med, men som sagt alla maskiner drabbas ju av överhettning när det inte finns snö att kasta upp på kylaren, oavsett om det är 32 eller 51mm som sitter i tunneln..
Boggien som kom på vertical chassiet är verkligen fantastisk, RMKn eller Escape som den hette -03-04 är tvärtemot vad alla tror, INTE en dålig ledmaskin, den har ju faktiskt bättre dämpare än vad SKS/SWITCHBACK hade att erbjuda, dämparna fram är absolut det bästa som monterats på en POLARIS redan från fabrik!! mången sportmaskin av samma årsmodell har fått stryka på foten, på led av denna anti-ledmaskin.. tvivlar att Polaris kommer att lyckas göra bättre allround maskiner än 03-04 Vertical escape och 04 Switchback.