Ny uppdaterad startapparat...

E

ejwbegysv

Ni som har bytt några gånger nu som mig.... Nu finns det en uppdatering (iaf i usa)..

Det är inte själva magmapullen utan distansen innanför som är uppdaterad.. Nu är den öppen för ökad kylning...

Kolla det när ni ändå byter startapparaten...

Ps. Jag har artnr hemma återkommer om det..

E

ejwbegysv

Gamla är : 420810867, FLANGE-CON.
Nya är : 420810868, FLANGE-CON.

S***** startapparaten är samma som förut..

E

ejwbegysv

Kan nu meddela att det tyvärr inte blev bättre med ökad kylning..

Idag så pajjade min 4:e startapparat på 2 vintrar!!

Skandal.... VAd ska man göra??? :mad:

E

ejwbegysv

elstart, nej..

annat märke ja om dom andra kunde erbjuda en rolig 2 taktare på endast 212 kg och 150hk så :)

Fan har ju just beställt en ny skidoo.. fast man har så mycket problem med skotern... Jag måste vara otroligt dum.

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
ejwbegysv skrev:
Gamla är : 420810867, FLANGE-CON.
Nya är : 420810868, FLANGE-CON.

S***** startapparaten är samma som förut..
Är det själva distansen som ger med sig eller, samt hur märker du att den går sönder, när du drar igång den eller? Vad kostar en ny? Är lite nyfiken då jag aldrig har hört om sådant som har gått sönder.

E

ejwbegysv

Måste be om brp om förlåtelse då det ej var fel på startapparaten denna gång.. de 2 främre skruvarna hade lossnat det var därför som den kuggade över..

Det som oftast går sönder är plastklackarna i startapparaten, dock tror jag det är vanligt att den sitter löst eller är full med fett så den ej fungerar som den ska.. När man ska ta lös den dumma låsbrickan så är det vanligt att man har sönder axeln som det sitter på också..

Nu har jag 3 st att ta delar ifrån så jag klarar mig nog ett tag :) Är nog expert på området nu... Försten är det någon som har tips på hur man får dit fjädern om den har lossnat? Är ju omöjligt..

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
47
Luleå
ejwbegysv skrev:
Måste be om brp om förlåtelse då det ej var fel på startapparaten denna gång.. de 2 främre skruvarna hade lossnat det var därför som den kuggade över..

Det som oftast går sönder är plastklackarna i startapparaten, dock tror jag det är vanligt att den sitter löst eller är full med fett så den ej fungerar som den ska.. När man ska ta lös den dumma låsbrickan så är det vanligt att man har sönder axeln som det sitter på också..

Nu har jag 3 st att ta delar ifrån så jag klarar mig nog ett tag :) Är nog expert på området nu... Försten är det någon som har tips på hur man får dit fjädern om den har lossnat? Är ju omöjligt..
Sätt en styv spik, typ 5-6 tums i skruvstädet och sätt fjädern på den och DRA. Sedan håller du ihop med tång och sätter ner hela kalaset i magnapullen. Tar 1 minut. Sedan tar du och knäcker en glade dansken och så vrider du upp hårdrocksmusiken och lutar dig tillbaka... :cool:

kardandan

Medlem
25 jan 2007
10
0
1
Dalarna
har även jag krånglat me magnapullen,fast på en rave 800 -02.o kommit fram till att ingreppskorgen på svänghjulet satt för långt in så ingreppsklacken halkar ur utåt.så efter mycke mätningar o funderingar så gjorde jag en distans på 4mm.

o skaffa insex med låg skalle o va noga me längden så de inte tar i.har kört så här ett tag nu o de verkar som de funka:) .

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.276
84
48
Övik
Ang. Rotax Magnapuller (Serie-3 motorn)

Drar upp ett gammalt ämne ang. Rotax värdelösa magnapuller. Min har just börjat ge med sig (Rave 800 -01) och överväger att åtgärda orsaken när man liks plockar upp den. Då är min fråga, hur har ni rotax ägare löst det som? Fungerar rotax egna lösning eller egna påhitt? Svar mottages tacksamt

http://www.skoterleden.net/forum/showthread.php?t=9432