En King är ju dock inget man kan jämföra med typ en Willy eller en Suzuki Samuraj men tycker den tar sig riktigt bra ändå. Speciellt om man har den med diffspärr.och då är kingen den absolut sämsta skogsbilen som finns. den är riktigt totalt oduglig på ta sig fram, l200 är massor bättre på det, men ändå en skitbil. sen att inte ens rav4:an är hög eller har spärrbara diffar i axlarna (spärrbar mittdiff i dom äldre iaf)
mb var kvalite fram tills w124:an slutade tillverkas. när dom kom med w202:an och w210:an så sjönk kvaliten massor och dom började rosta, inte samma känsla på inredningen som tidigare handbyggda bilar. men dom blev bättre igen nu på senare år, dom verkar ha slutat rosta och elproblemen är nog inte mer än på någon annan ny bil. volvo är väl inte särskilt mycket kvalite heller, v70n har ju riktigt dålig fjädring, äter hjullager och framvagnar, elfel, enda bra är d5:an.
och asiatiskt, dom vet inte vad kvalite är för något. farsan köpte en hyundai tucson 08 efter nyår iår, kan ju säga att den skitbilen är borta, och nu mer kör dom min w124 250D kombi som gått 60 tusen.
däremot förjävligt att dom tagit bort huvstjärnan på dom nyare bilarna
Tycker Rav4 är mycket bättre än sina andra konkurenter inom Suv, Dock inget jag skulle gett mig ut på nå skogsmarker efter nå skoterleder eller så,
L200 rör jag inte, kanske isåfall 99hk med manuell låda, resten för jag till Kuusakoski, Sämsta jävla Japanen som byggts, eller samma skit som en King-cab -03 med 133hk
elfel ,hjullager eller framvagnar är inget vi märkt av på 15 000 mil på våran V70 2,4D 163hk som vi ägt sen ny, och min S60 med D5 185 så är det bara en Airbags sensor som blivit bytt på 12.000 mil samt virvelspjället men det var ju akilleshälen på D5 så den fick jag på garantin.
Dålig fjädring tycker jag inte, dock är min S60 lite lägre och hårdare fjädrar näre är sånt där Sport Paket, så den går riktigt fint i kurvan, stor skillnad mot en original V70
Samt när man snittar 0,62 med Dieselvärmare, automat, Och Hakka8or med 50% mer dubb än ett vanligt Hakka däck så kan man inte direkt klaga, och det är riktiga siffror som jag räknat ut och inte efter färddatorn.
W202 är ju skrot, vet inte om du minns att jag/vi hade en, 18 500 mil och krånglade fan mer än första modulens Lada Niva, det var allt från bränslerelaterade problem, bärarmen gick av fram med svetsen och svetsa ihop den, Jävla stag i bakvagnen , och spindelleder i framvagnen var ju totalt slut,
Automat lådan högg ju likt en Mora kniv i sten. Trots ny olja och filter, körde den till 20 500 fan fick nästan skänka bort den, rost fanns det mer än det finns i en King-cab som gått i Stockholm hela dens liv.
Hilux är helt klart bästa Pickisen, kanske inte lika fränt som nå F-350 men ojjoj vilken kvallite, 26tusen mil, enda som blivit bytt är expansionskärlets lock, kostade väll 200 spänn.
Hehe jaha dem har gått och tagit bort fyllesiktet, satans.