Ny film från KBVS. Den klockar in på knappt 15 minuter. KBVS - Två säsonger och inte mycket klokare [150 Mb]
Hehe, skulle sommarfläck vara ett bevis på motsatsen till norrland eller?ockelbo8000 skrev:nu har jag sett 2004 och den var ju bra , men jag tyckte det var lite för mycket effekter (slow motion å konstiga färger ) så min favorit är nog fortfarande 2003:an, jag å nåra kompisar håller på redigerar en film, körningen i den filmen suger nog egentligen men vi försöker uppväga det med bra redigering. Vi använder oss av Premiere Pro 7.0, vi har redan gjort en film med ett annat(dåligt) program , men nu redigerar vi den som sagt igen med premiere. den gamla finns på http://norrland.campus.ltu.se/ Sommarfläck - The movie heter den. se den gärna....... eller så inte
Det som är speciellt med specsen på Liquid (som annars inte är särskilt höga), är grafikkortet:Big Matti skrev:...det är minst 3.0ghz processor multi thread som gäller, gärna dual processor, minst 3gb i minne samt mycket, mycket diskplats och ett bra grafikkort för att få dessa program att flyta.
japp, vi kör med dom olika Liquid versionerna från och med nu, Liquid Edition, Blue edition bland annat.flunken skrev:Feta hopp är alltid bra... om de görs med stil.
Vi använder Premiere för redigeringen. Kör Spunkbastards med Liquid? Vad tycker ni om det? +/-?
/P
Nix, vi test körde tidigare på en 2.6ghz och 512mb ram samt xp och ett 128mb graffe, det gick ruggigt tungt. Nu med ovan spec som jag nämde tidigare så flyter det hur bra som helst..flunken skrev:Det som är speciellt med specsen på Liquid (som annars inte är särskilt höga), är grafikkortet:
Minimum System Requirements: 1ghz processor, 256mb of RAM, Windows 2000 or XP, 64mb graphics card supporting 1280x1024 32-bit resolution, and an AV-rated hard drive capable of a 10mb/sec. transfer rate.
Liquid använder GPU:n för effektberäkning, något som låter som en trevlig funktionalitet. Även om programmet knappast kan utnyttja särskilt mycket av beräkningskraften så är ju all avlastning av CPU:n välkommen.
/P