Morrn´ Mekade lite i gårkväll.... Satte i nya stift, kollade och hade fin gnista. Kopplade inte bort primern (då jag trolitvis måste koppla bort kylslangen för att få ut den) men kollade med lampa och den verkar pumpa bra. Det är lite luft i slangarna, men det kan väl inte ha någon större betydelse? Ska primern, precis som man känner i bensinblåsan till en utombordare bli trög efter man pumpat en stund (för den här kan man pumpa i oändlighet utan att den blir trögare)? Slangarna för övrigt verkar hela och i bra skick. När jag pumpat lite så blir stiften tillslut blöta. Jag drog ur cyllarna utan tändstift, provade att pumpa lite, lagom, mycket och jättemycket, men skotern är död. Provade även att ha gasen något intryckt då tidigare ägaren sa att den startar lättare då, men den vägrar starta.
Nu känns det som jag blir tvungen att riva förgasarna för att komma vidare och det får bli när det är varmare ute. Någon som har något mer tips?
På motorskylten står det: Bore:2x69,5mm // Stroke:61mm // Capac: 462,8cc // Type: 467