Nytro MTX 180hp kitt skall nog inhandlas!

Goeran

Välkänd medlem
11 okt 2008
166
0
16
Hade 240hk å kort en säsong kan då säga att inte fan slet jag på skidorna iaf :) har 345 nu och åkt med de 2 säsonger men har stora funderingar å öka på till 365.
Så jag tycker minst 345.
Ja men det verkar ju perfekt för då sliter man ju inte på bussningarna i framvagnen ;)

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
En fundering jag har är då varför skulle man vilja ha kortare kammar?
Har läst att det är fler än dig som gör detta och det enda som ploppar upp i huvudet varför detta skulle vara till någon fördel är om man kör mycket på led och kanske åkturen blir lite skönare då? Men isf kanske man skulle ha funderat på om man köpt rätt skoter! Ge mig en fin anledning till varför man gör detta iaf ;)
anledningen till att jag kapade ner kammarna var att kammarna var så mjuka satt när skotern stod på backen så såg kammarna ut som ett L (dem vek sig på mitten), tänk då när mattan går i 80 km och skoter i 20, då lär dem ju vika sig ännu mer och därmed tappa fäste i lössnö och på hårdspåret, (mattan satt på då jag köpte skotern), annars hade jag köpt en med hårdare kammar, men nu viker sig inte kammarna och kan säga att det blev både bättre driv i lössnö nu och bättre fäste på leden nu, men blir nog att köpa en ny matta då ekonomin tillåter den :) kör typ 90% ospårat så det är inte utav den anledningen, och det är 32mm orginal

Goeran

Välkänd medlem
11 okt 2008
166
0
16
Så här blev det i alla fall. ska prova i år med att åka kort med en Challenger 50.8 för jag åker 80% led å funkar det inte så förlänger jag den till nästa år.