Nytro problem !

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Halloj..

Min kusin, en kompis åt han har nyligen köpt sig en nytro -08, men är nå fel på den.

Nått fel med tändningen, tändningen funkar så långt så displayen åde funkar, drar runt variatorn men motorn tänder ej. Är inget geni själv inom 4-t och inte skruvat i nån yamaha 4-t skoter heller, de jag kan komma på kanske kan vara orsaken? tändhattarna,tändspolarna,statorn eller om de finns nån givare eller nått sådant kanske, cdi boxen?

Nån som kan veta vad problemet kan vara?

Tack för svar =)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Skadar ju inte att kolla alla säkringar heller. Det sitter två st vid oljesumpen och tre under backhandtaget. (om jag kommer ihåg rätt) Dock så gav iaf min maskin felkod när sääkringen brann till bränslepumpen.
Är skotern startad och stoppad mycket med kallstartlampa tänd? I så fall kan det vara så att stiften har surat ihop. Det är otroligt viktigt att inte stänga av motorn medan den lilla lampan lyser.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Jag passar på att låna denna tråd lite och fråga lite om min nytro mtx 08:a som nu har gått 1338mil.

Jag har ett problem med den och det är att den har börjat gå lite dåligt på varv från ca 3500 upptill 5-6000varv/min den blödrar lite, ngn som har ngn idé?
Inga felkoder har kommit upp på den och jag har kört diagnosprogrammet utan att hitta ngt fel.
 

Rizzzo

Välkänd medlem
29 nov 2009
252
1
16
Har du kontrollerat ditt batteri, så det är bra med kräm i det?