Nytro XTX 2011

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Jag har tagit bort dem och de kommer aldrig komma tillbaka så länge jag äger den, blir betydligt mer lätt hanterade utan dem.

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Vad menar du med mer lätthantelig och vad fyller de egentligen för funktion?:D

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Krängarens funktion är ju att fördela fjädringen till båda framdämparna, plockar man bort dem arbetar fjädringen induviduellt så att säga vilket är för mig en fördel när man tex behöver "bryta" omkull maskinen för att ändra riktning. Finns måga olika åsikter om krängarens vara eller icke vara men för mig funkar det bättre utan iaf på nytron då jag mest åker "offpist".

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Det är lite stökigt att få bort dem men det går med lite tålamod och att par öl. Blir ju lite vingligare på led om man inte schimsar om dämparna eller ställer på dem lite mer men personligen föredrar jag att köra även utan på led då jag tycker om att fjädringen jobbar individuellt.

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
en lätt sak å testa om man gillar köra utan hämmare är att skruva lös den på ena sidan å bara låta den följa med har kört så sen början av förra säsongen.

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Stött på lite patrull!:D Jag har lyckas slå bort eller tappa knappen som man slår på helljuset med, hur är denna utformad inuti? Är den gängad eller bara iträdd? Någon som vet de? :D Tänkte ev svarva te en egen bit tills ja får tag på en ny =D