Nytro XTX

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Nu är det ju skönt att man går mot varmare tider men jag kan ändå inte sluta att längta tills nästa vinter:D Hur som helst vilken matta ska jag ha på xtx:en. Tror att det blir en 38:a men vilken modell? Ni som har lite mer erfarenhet av olika mattor får gärna komma med lite för o nackdelar mellan olika modeller.Ska tillägga att det förmodligen mest kommer att bli led körning 75% o 25% lite lösare.

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Nu är det ju skönt att man går mot varmare tider men jag kan ändå inte sluta att längta tills nästa vinter:D Hur som helst vilken matta ska jag ha på xtx:en. Tror att det blir en 38:a men vilken modell? Ni som har lite mer erfarenhet av olika mattor får gärna komma med lite för o nackdelar mellan olika modeller.Ska tillägga att det förmodligen mest kommer att bli led körning 75% o 25% lite lösare.
Då det börjar närma sig är det dax för ett litet tråd lyft. Se min fråga ovan, just nu lutar det åt en cross contry 38mm men en fundering jag har är att den bara är clipsad på var tredje och kommer då mina slides att brinna upp på nolltid?

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Då det börjar närma sig är det dax för ett litet tråd lyft. Se min fråga ovan, just nu lutar det åt en cross contry 38mm men en fundering jag har är att den bara är clipsad på var tredje och kommer då mina slides att brinna upp på nolltid?
Har en 144" Camoplast Crossover matta som är fullclippad (1,5" höga kammar). Det är en verkligt grym matta som jag verkligen kan rekommendera. Kör 90% lössnö och den biter nästan exakt lika bra som orginal 2" mattan. På hård led så vet jag ingen matta som biter i bättre så jag är supernöjd.:rock:

Just my 2 cents.

//Rob

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Har en 144" Camoplast Crossover matta som är fullclippad (1,5" höga kammar). Det är en verkligt grym matta som jag verkligen kan rekommendera. Kör 90% lössnö och den biter nästan exakt lika bra som orginal 2" mattan. På hård led så vet jag ingen matta som biter i bättre så jag är supernöjd.:rock:

Just my 2 cents.

//Rob
Låter bra eftersom det är just den jag funderar på men jag hittar den bara clippad var tredje, var fick du tag på din?

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
Jag beställde en Back country tror att det blir en bra matta på XTXen.
Min XTX står hos handlaren :beer: ska bara finna tid att åka och hämta den.

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Låter bra eftersom det är just den jag funderar på men jag hittar den bara clippad var tredje, var fick du tag på din?
Köpte min där det är billigast såklart. www.richmotorsports.com. Bara att maila och tala om vad du vill ha (inkl fullclippningen) och be om pris inkl frakt till Sverige. Gav 4k för min inkl flygfrakt, tull och moms. =)

//R

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
4 tusen var billigt men jag får min levererad med den matta jag vill ha det ingår i priset:laugh:

Jag tar för givet att ni kör med nonslip, 8 eller 9 kuggars?

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Varför ska ni ha 8 kuggars? Blir ju bara brantare attackvinkel.
Är det nått platsbekymmer eller?
Kör 9 kuggars på min RTX, har endast plockat bort dubbskydden.

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Varför ska ni ha 8 kuggars? Blir ju bara brantare attackvinkel.
Är det nått platsbekymmer eller?
Kör 9 kuggars på min RTX, har endast plockat bort dubbskydden.
Personligen gör jag det för att jag vill ha möjlighet att kunna montera 2" om andan faller på. Dessutom blir avståndet farligt tight/kort och det vill jag heller inte.

//Rob

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Avståndet till kylaren behöver du inte fundera på med 9t och 44 matta så länge du tar bort dubbskydden. kan bli för tight med 51 kammar dock.
Nästa sak ni bör kolla upp på XTXen är om boggieskenorna går fritt mot drivhjulen när fjädringen är ihoptryckt.

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
:)Nu har jag henne hemma:), kommer få stryk när den jag bor med( barnens mor) ser spåren i gräsmattan. Vit och fin som en brud inför en vår vigsel.

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Härligt sitter och funderar när jag ska ta o hämta min, egentligen är det ju ingen brådska men samtidigt är det väldigt trevligt att kunna gå ut i garaget o torr bryta lite:laugh:

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Har nu bestämt mig för att det blir en 38mm matta men jag blir inte riktigt klok på om jag ska ha 8 eller 9 kuggars nonslip? Blir inte lättare när man läser på div forum ,en del säger att jag är tvungen att ha 8 medans andra säger att det funkar hur bra som helst med 9. Har full förståelse att det inte finns så många som vet hur det är på xtx:en men om någon har hunnit montera det ena eller det andra så hör gärna av er för det börjar bli dax att hämta hem den nu:D

Ps.
Ni som har 08:ans rtx och mtx nytro vad har ni?