D
Deleted member 9532
Är det nån som har koll på vart leden ligger som ska dra sig hela vägen ner till stockholm? Har hört att det ska gå en hela vägen till Solna. Är den överbyggd eller bara igenvuxen? =)
Det där såg ju riktigt bra ut och härligt ljud i vesslanNu har jag provat att lägga ut ett litet klipp på vesslan och sladden på Youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=SlUVRvLVXns
J
Kör du fast med den där så blir det kulJag ska säga åt min klubb att köpa in en sådan, så jag kan fara och sladda..
http://www.youtube.com/watch?v=QTNim9Eifuc&feature=related
Det som också är viktigt, är att dra till leden ganska så regelbundet.En fantastisk tråd med mycket intressant läsning av många begåvade och duktiga människor!
Nu när jag smörat klart så kommer min fråga...
Jag driver en skotersafarifirma på "hobbynivå". Oftast är det efter eget spår och inte allt för mycket trafik där men "leden" blir inte allt för kul efter ett tag. Det är smalt och snårt med en del snäva böjar och det bästa jag har att dra med är touring- eller sportmaskiner. Vad rekommenderar ni inte bara insatta och begåvade, utan även oerhört snygga människor, att jag ska göra för att förbättra situationen?
Det finns 2 olika motoralternativ på 206:an, dels en Ford V6 på 2,6 lit.Hur är bränsleförbrukningen på bandvagnarna då, drar inte dom enorma mängder soppa? Lär ju inte ge sej i första taget dock, orkar väl snarare dra vad som helst man häkta i...
Bulta är när man packar ihop snön med en rulle av rullande (stående) hjul.vad kostade bandvagnen?
man borde väl kunna konvertera en bensinbandvagn med en modern tdi typ passat 1,9 och därigenom komma ner ännu mer i förbrukning?
bulta? är det när man trampar med liggande däck släpandes efter?
Innan vi byggde sladden, så gjorde vi en enklare prototyp. Den hade fasta stål och ingen kladdplatta. Denna sladd drogs bakom en PB200.Det är ju bara att gratulera er Stig, BV 206 is the shit!!! Där den inte tar sig fram är det nog fan inte lönt att fara, och som dom drar sen det mesta följer med, sten å stubb å allt annat skit som ligg i skogen.
Å vicken jäkla sladd ni har, den är nog vägförvaltningen avundsjuk på skulle jag tro.
Själv har det blivit mest jobb på slutet, har bara varit ut sporadiskt med sladden och efter förra veckans skitkalla nätter så är spåret stenhårt. Vi har börjat fundera på att förlänga combisladden och sätta en kladdrulle/vägtrumma bak samt behålla skidorna så att man kan byta efter behov. Åsså måste det på vassare rivstål, vi har vanliga hålstål från en väghyvel men det bara hure ovanpå då sladden är alldeles för lätt. Vi har även hittat åt sladden som dom hade efter våran BV 206 men drog sönder, blir nog att försöka tillverka nåt liknande som "värstingen" i A-jaur av den.