OK stänger?

Snowy

Välkänd medlem
7 mar 2010
106
0
16
Enligt vad jag har hört har OK övervägt automatstation... men macken har tydligen för låga volymer på bränslen för att det ska vara aktuellt.
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hej Alla,
Jag har pratat med Arne Nygren Ordförande för Sävast Byautveckling... han lät meddela att han har vidtalat Vdn för OKQ8 Norbotten.
Planen att stänga ligger fast enlig honom, tyvärr... Sävast byautveckling har även uppvaktat vårt nya kommunalråd (Torbjörn Lidberg) om Stängningen.
Han ville inte lämna något svar om sitt ställningstagande... och vid närmare efterforskning visar det sig att vederbörande sitter i OKQ8 styrelse.

Ordf. Pierre
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
I lövskärs hamn där jag har båten och brukar tanka skotern så stängde macken. Då startade man en förening.

http://www.lovskarsbransleforening.se

Har fungerat riktigt bra.
Om det inte finns någon befintlig anläggning att ta över tror jag på Container konceptet som länkades till i den här tråden.
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Ja det är tråkigt att stationen ska stänga, den har varit ett "nav" för skoteråkarna som passerar och bor i sävast. Jag kan inte riktigt förstå hur försäljningen inte kan gå runt, okej jag kan förstå att livsmedelsdelen kanske inte går runt men bränsle/snask/läsk borde ju lyfta en hel del. Framför allt på vinterhalvåret?

Det borde väl gå runt om man lägger ner livsmedelsdelen och lämnar kvar en liten OK "kiosk" och bränslestation alt bara en automatstation?

Pezon: det där är inget dåligt alternativ !
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Vi hoppas verkligen att det kommer fram någon lösning inom kort, för hela bygden kommer sakna macken.
 

Snowy

Välkänd medlem
7 mar 2010
106
0
16
Grunden är väl att fastigheten är såld och de som har OK räknade med att det skulle kosta för mycket att köpa fastigheten och arbeta på att få ner driftkostnaderna i förhållande till försäljningen.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag vet inte exakt hur det ligger till, är mest sur på OK eftersom att personalen ville driva det vidare, men fick inte rätt förutsättningar..

Kommer bojkotta OK totalt i framtiden avsett var i landet jag är, och hoppas alla Sävastbor m fl gör samma sak.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Om man nu ska försöka hitta något possitivt med att OK/Q8 lägger ner verksamheten skulle det kunna vara att det inte längre är befogat med en led OK-v97-sävastån

Satte innan tjälen upp en korridor med plogpinnar samt skyltning "Avvik ej från leden" men såg när jag tankade för någon dag sedan att någon/några hjärndöda/ej läskunnina eller både ock hade plöjt hejvilt utanför markeringen

Borde inte vara så svårt att begripa att står det "Avvik ej från leden" så finns det anledning till detta, just i detta fall är det den som brukar marken som klart deklarerat, håller vi inte oss till ett spår så kommer leden att stängas

För leksugna finns ett otal myrar sjöar mm att hålla till på
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Jag var en sväng idag för att inspektera lederna bl.a övergången upp till Gruvberget som blev kanon bra... tyvärr så får vi ju ej behålla den.
Jag var även till skoterstugan där jag mötte några tappra skoterkörare sedan avslutade jag med att åka till OKQ8 för att fylla tanken innan nyår.
Väl på OKQ8 så såg jag L-O bränna förbi med ena av dennes Ockelbo skotrar... jag som trodde att dessa "monster" var för vilda i sin karaktär för L-O:bigsmile:
Jag reflekterade också över att folk tyvärr inte respekterar den fina märkning som Runar gjort eller skyltarna som tydligt markerar vad som gäller.
Kan det vara så att det finns skoterförare som inte är läskunniga, hur har man isådana fall klarat av att genomföra förarbevisutbildningen?

Ordf. Pierre
 

Snowy

Välkänd medlem
7 mar 2010
106
0
16
Väl på OKQ8 så såg jag L-O bränna förbi med ena av dennes Ockelbo skotrar...
Jag reflekterade också över att folk tyvärr inte respekterar den fina märkning som Runar gjort eller skyltarna som tydligt markerar vad som gäller.
Kan det vara så att det finns skoterförare som inte är läskunniga, hur har man isådana fall klarat av att genomföra förarbevisutbildningen?
Ordf. Pierre
Satt det någon på Ockelbon så var det väl inte L-O??? Han brukar ju springa efter dem... :becky:

Angående läskunnighet så sjunker den väl i skolan som allt annat... och därmed tar de inte förarbevis heller... för då borde de ha lärt sig vad skoterLED innebär.
Heder åt Runte i alla fall som satt upp pinnnarna. När jag var till OK på juldagen var det "bara" ett spår utanför.

Gott Nytt år på er! :)
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Satt det någon på Ockelbon så var det väl inte L-O??? Han brukar ju springa efter dem.
Vid närmare eftertanke så är det inte hundra att det var L-O på Ockelbon... personen var kraftigt maskerad med bl.a hjälm.:weird:

Ni skall ALLA ha ett gott slut på 2010... Mvh Ordf. Pierre
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jo men visst var det jag..

Hade lite bråttom att köra, hade bara en liten stund tillgodo med min bror, som körde skidoon efter mig. (kom från Motala en snabb sväng)

Nästa gång stannar jag och surrar, det vet ni ;)

Ockelbon är fixad, gick som en dröm den dagen. Sjukt nöjd!! :D