Finns snöskoterolja så köp den. Jag har då använt den de senaste fyra åren i min högtrimmade 340 utan att den skurit... skämt åsido, det finns massor av specialoljor men OK/Q8:s har som sagt fått bra betyg i de tester jag sett så den funkar säkert som avsett.DIRAVI skrev:Jag var in på OK på vägen hem från jobbet i går, och de hade tre sorters 2T-olja, vilken skall man välja då?
TEXACO 2T HELSYNTET är förmodligen DEN bästa oljan i avseende RENA AVGASVENTILER,man tror inte sina ögon!!!tiger skrev:Ett tips TEXACO 2T HELSYNTET (PREEM ARTIC även det en helsyntet olja) ger lite lukt ,
tjyv bytte ojla i fjol och det blev ett jä..a liv på hon där bak....bytte tillbaka fort.
ger lite sot under kolvringarna samt reed ventilerna
eller köp silvertejp
eller så lämnar man bara "hon där bak" hemma och säger att hon klagar för mycket2stroke skrev:tiger : eller köp Silvertejp
Huvet på spiken !!
Det har jag ALLTID med mig i fall att hon där bak börjar gnälla !!
- - -
Tror faktiskt att trådskaparen hunnit köpa olja. Om han inte behövde över 3 år för att bestämma sig.köp halvsyntet, billigare och så förbränner motorn all olja
Har provat både Blue Marble & Spectro olja.
Tycker båda är mkt bra vad gäller lukten.
BM oljan verkar desutom hålla väldigt rent i förbräningsrummet, kolvarna och på avgasportarna.
Har kört med den i mina 2 senaste skotrar.
Har man en motor med avgas portar kan det vara att rekomendera att köra på minst delsynt. men helst på helsynt. om man ska köra med Spectro (gäller nog nästan alla oljor).