om man tippar med en 4taktare så rinner ju oljan från tråget ut i cylindrar och andra delar ,kan det lättare blir det motor haveri å liknande.
dock mest nyfiken!
dock mest nyfiken!
Är de en manuell ventil eller en elstyrd? Var kan man få tag på detta? Såg en här på forumet som hade ett snöre till en ventil och de fungerar väl säkert men de känns lite B.Dock kan det rinna ut olja via luftfiltret...som kan leda till att man har för lite olja i oljetanken. Finns ju dock ett kit med en ventil som stänger denna väg för oljan att rinna ur då man ramlar av skotern
är det samma sak med en rs vector?Inga större problem att tippa då olja finns i en separat tank och pumpas in och tillbaka
Har voltat med en Diesel Golf den fick ligga upp och ner på taket några timmar. Sen när jag samlat ihop ett gäng kompisar som hjälpte och välta tillbaka den på hjulen starta jag och den gick hur fint som helst.om man tippar med en 4taktare så rinner ju oljan från tråget ut i cylindrar och andra delar ,kan det lättare blir det motor haveri å liknande.
dock mest nyfiken!
Jag låg på sidan med min Venture Mp jag hade förut och det ram ut rätt bra med olja. Påvägen hem så när det var lite lutning varnade den för låg oljenivå.Upplevde inte det som ett problem med min Phazer RTX, rullade ett antal gånger med den utan att det hände nåt, möjligtvis att den slog av sig själv om man inte var snabb nog..
Angående din kompis panik känner jag igen mig lite, känns ju inge bra att låta skotern ligga där på sidan!!
Jag låg på sidan med min Venture Mp jag hade förut och det ram ut rätt bra med olja. Påvägen hem så när det var lite lutning varnade den för låg oljenivå.
Den låg på vänster sidan kanske 10-15 min! Det är ju inte lättast skotern att välta tillbaka i en brant om man säger så!Där ser man! Hur länge hade du omkull den?
Hej! Jag tippade med min skoter igår och det rann ut olja ur luftfiltret, ca 0.5 liter.. Är det någon fara med skotern om man bara fyller upp olja och torkar ur luftfiltret?Dock kan det rinna ut olja via luftfiltret...som kan leda till att man har för lite olja i oljetanken. Finns ju dock ett kit med en ventil som stänger denna väg för oljan att rinna ur då man ramlar av skotern