Nej, gör precis som du skrivit så äre bara tuta å köra.Hej! Jag tippade med min skoter igår och det rann ut olja ur luftfiltret, ca 0.5 liter.. Är det någon fara med skotern om man bara fyller upp olja och torkar ur luftfiltret?
Nej, gör precis som du skrivit så äre bara tuta å köra.Hej! Jag tippade med min skoter igår och det rann ut olja ur luftfiltret, ca 0.5 liter.. Är det någon fara med skotern om man bara fyller upp olja och torkar ur luftfiltret?
Ungefär sådär låg min RS Venture i julhelgen. Skulle bara ta en kort tur ensam och valde en bedrövlig skoterled som på ett ställe ställt till det för andra vilket syntes på spåren. Omöjligt att vända så det var bara att försöka. Det var ömöjligt att välta tillbaka den uppför slänten. Som tur var hade jag Warn skotervisch med mig så det var bara att koppla i sidled, trycka på knappen och välta upp den. Pratade med ÅF efteråt och fick veta att man bör vänta i 10 min innan man startar så att ev olja i ventilerna rinner tillbakaDen låg på vänster sidan kanske 10-15 min! Det är ju inte lättast skotern att välta tillbaka i en brant om man säger så!
Ofan bra att veta! När vi fick tillbaka skoter på rätt köl här va de så brant att den åkte ned. Ram ut endel olja, fick fylla på sen då den varnade för lågoljenivå i backarna.Ungefär sådär låg min RS Venture i julhelgen. Skulle bara ta en kort tur ensam och valde en bedrövlig skoterled som på ett ställe ställt till det för andra vilket syntes på spåren. Omöjligt att vända så det var bara att försöka. Det var ömöjligt att välta tillbaka den uppför slänten. Som tur var hade jag Warn skotervisch med mig så det var bara att koppla i sidled, trycka på knappen och välta upp den. Pratade med ÅF efteråt och fick veta att man bör vänta i 10 min innan man startar så att ev olja i ventilerna rinner tillbaka