Tänkte bara fyllapå lite med min egen användare !! (fick skapa en ny. Går så när man är glömsk)
Är hel nöjd med skotern känns som den går bättre och bättre ju mer man kör, kanske inte så konstigt, allt nytt skall ju "slitas in" lite, samt att databoxen släpper taget så att den går bättre.
Hantags värmaren ser jag inte som nått problem, alla med aluminium styre kommer att få detta problem (om skotern är tillverkad för 11 Ocktober) det som händer är att Neopren isoleringen mellan styret och hantaget släpper i limningen, vilket gör att hantaget vrids lite och detta knäcker lindningen till värmaren, Får man detta bekymmer, så fixar dom det så jag ser det inte som ett problem (fixen är att ersätta neoprenet med kork, enligt vad jag läst på dootalk)
4 liter milen är jag inte säker på att den tagit på förra "repan" efter som jag inte tankat än, utan bara tittat på tank mätaren, och än så länge har jag aldrig sett en skoter med en exakt tank mätare.
Få ner den till under 2 liter/ mil kanske går efter den blivit inkörd och man "fis åker" efter led, men man köper nog inte en summit för att fis åka led
Mattan är helt grym, i a f för dom fören som jag kört i fram till nu. Greppar otroligt bra.
Det man bör tänka på är att man måste(bör) justera variator rems spänningen efter de första milen (säg 5-10) detta bör man väll kolla på alla nya remma för de sträcks en del i början.
kommer att köra en ca 20 mil i helgen, efter det kan jag återkomma med mer info om någon är intreserad.