omnikaliserade cylindrar

C

chris

tjingeling, jag sitter i kanada och har en liten fråga, jobbar för ett företag som inom 3 dagar kan ha en lagad cylinder var som helts i världen, finns det intresse för detta i sverige? har ingen aning om ifall det finns i sverige överhuvud taget har inte lyckats hitta några priser alls, men canadensarna och americanarna blev tokiga och skickade en hel hög med cylindar de ville ha lagade.
och ifall det finns intresse vad är en respekterad återförsäljare, kvaliteten är identiskt med ny producerad cylinder fast mycket billigare såklart.

vore tacksam för lite feedback

en svensk i kanada

C

chris

hmm kostar 2200 kronor fast om den gamla cylinder är ombyggbar köper vi den för 500 kronor så det blir 1700, grejen är att vi har några hundra olika cylindar redan fixade så allt vi behöver är nummret på cylindern så blir den levererad inom 3 dagar om den finns i lager. om den gamla cylindern är i en del, dvs inga delar saknas skickas 500 kronor tillbaka så fort den anländer hit, fast finns det en marknad i sverige blir det en lokal person som samlar in gamla cylindrar så det går snabbare.

chris

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Jag TROR att det kan finnas ett rätt stort intresse för ngt sådant i Sverige.
Jag vet inte 100-säkert hur det ligger till, men jag har hört rykten om att man ska måsta skicka sin cylinder till England för att få ny nicasilbeläggning. Andra rykten säger att cylinderns resa t.o.r. GB ska kunna kosta 5-siffriga belopp. Nu är detta rykten, men ingen rök utan eld?

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
[Uppdaterat: Senast editerat den 08-May-03 kl 09:45 PM (CET)]Jag vart tvungen att skicka iväg en av mina cylindrar på omnikasilning nu i vinter så då tog jag bara och slog upp reklamsidorna i en skotertidning (vet inte om jag vågar säga vilken nu när skoterleden börjat samarbeta med snowmobile... :)) och där fanns det i.a.f. tre företag som gör sånt här, och det var inga problem för vår lokale Arctic-handlare att fixa det hellet.
Så det är nog inte så att det är svårt att få en cylinder fixad, däremot är det ju alltid bra att få någon som kan konkurera med priset, men då får det inte kosta mer än "chris" skrev.
Om man kan få en utbytescylinder så att man slipper vänta på att just sin egen cylinder ska behandlas så kan ju det också vara värt lite, jag fick vänta över en månad på min...

Jag skickade cylindern till den billigaste firman och dom tog 1750:- för en cylinder i bra skick eller 2300:- för en som kräver att den svetsas, det var ett förhålladevis bra pris men totalt sett har jag lagt ut nästan 2800:- med frakten...
Annars verkar priset ligga strax över 2000:- för en bra cylinder och nästan 3kkr för en dålig.

Tja, så ligger det till, det blir intressant att se om det blir något av idéerna!

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
OK, då får jag ursäkta mig...mina rykten verkar inte stämma...dom kanske är för gamla...men som sagt så är det nog mkt bra om man kan få ner priset ytterligare!

O

Olov J.

vad heter företaget Chris ?
Jag är väldigt intresserad av detta.
Kan du maila mig på powertrip_skoter@hotmail.com

C

chris

Jag får verkligen tacka för allas input, företaget som jag jobbar för (www.2canucks.com) är i expansions skede och just cylindararna skulle vi vilja ta till sverige så vi får se hur det blir med det, är egentligen bara en fråga om tid och pengar så det ska nog lösa sig till slut.
skillnaden är ju att det hade kostat ungefär samma pengar men det tar under en vecka att få en ny cylinder istället för 1 månad.

tack och åter tack för er hjälp.

chris