onödig "modding"

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Nya maskiner sa du... :)

Själv har man hunnit kapa upp fotbräderna på Nytron, och den har bara gått 50 mil.
Snart ska nya dropbrackets, en freedomaxle, tunnel+skenförlängare samt en stressfläkt monteras. Givetvis ska det på en ny matta också, en Camoplast challenger extreme.

Jag har förresten sattit en RTX-styrstång också. Och xenon. Och en goldfinger vänstergas. Och handskydd. Och en custom slutburk. Och en jäääääääättehög styrhöjare.

Edit:
Justja, jag ska beställa en trave billethjul också.
Men mycket av det där är väl "nödvändig" moddning i min åsikt, förbättrar ju maskinen i övrigt ;) Fast jaa, han som starta tråden har nog en del att tänka på när han först klaga på några dynbyten..:hmmmm2:
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Trådskaparen har inte skrivit nått på jätte länge, undrar om han tänker likadant än eller om han har blivit påverkad av våra inlägg :rock: så även han kan njuta av att få bygga lite själv utan att bry sig om vad någon annan tycker.
 

Leatherface

Välkänd medlem
1 mar 2005
182
0
6
41
Gällivare
Konstapel:

Jo nog har jag väl några bilder, dock inte här. Kan posta dom i helg om jag inte måste jobba.

Snowlabile:

Det fungerar säkert kanonbra, men i mitt fall spelar det egentligten ingen roll. Jag kör mest lössnö och då har det ingen betydelse om skenorna är lite knäckta där bak. Visserligen blir det väl någon mil på led också, men det är en ren transportsträcka som jag ändå vantrivs på även om jag skulle haft en ledmaskin.

Edit:
Något som jag verkligen saknar på nytron är ett par rejäla hål i fotbrädorna. Det packas nå otroligt med snö där när man är ute i pudret. Det jag skulle behöva nu är en "hålpunch" eller hur fan det nu stavas. En liten trevlig manick som man pressar hål med. Fungerar ungefär som en stans. Man borrar ett litet hål i fotbrädan där man trycker igenom en gängstång/bult. Sedan lägger man två koppar elle nåt liknande på gängstången/bulten. En under fotbrädan och en på ovansidan. När man sedan drar ihop kopparna så stansar dom ut ett gulligt litet hål i fotbrädan där snön kan ta sig ut!
 
Last edited: