optimera skotern

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
finns det några effektiva sätt att optimera skotern utan nästan som hällst kostnad?.. tänkte på etc. STP Injection Trim, STP Injector Cleaner osv. osv. .. funkar dem bra eller bara lurendrejjeri?

Ante@näslundens

Välkänd medlem
26 dec 2005
342
0
16
34
Västernorrland
Jag ger VÄLDIGT lite för tillsattser i bensin och så vidare och det har jag goda källor för, saker som oktanbooster STP Injection Trim, STP Injector Cleaner osv. osv. .. är i princip vidskepelse.

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
STP Injection Cleaner fungerar till det den är avsedd dvs avlägsna beläggningar i bränslesystemet men den ger ingen effekt ökning annat än en renare gång på motorn om tex spridarna tätar dåligt, vissa äldre bilar med Bosch K-Jetronic brukar få ojämn tomgång som vandrar pga detta och då funkar STP utmärkt.
Det funkar även på förgasare det kan tex vara bra att tillsätta en 1/2 flaska i första tanken för säsongen i skotern då löser den upp ev avlagringar som bildats under sommaren för även om man dränerar förgasarna på våren så finns det alltid lite kvar som dunstar och med tiden kan det bildas så mycket avlagringar att det blir problem

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
De flästa produkter som heter något liknande "Injektion cleaner" innehåller 90-100% lysfotogen, lysfotogen fungerar lika bra, men kostar en bråkdel.

Hurvida det skulle göra något till eller ifrån för din skoter har jag ingen aning om.