Sitter muttern fast i korset..
Nej det är en jam nut alltså en låssmutter för korset, gör en egen om du har tillgång till svarv och är lite klurig.
Kolla bilden syns lite dåligt men du kanske förstår om du tittar på låsmuttern på primären :ciao:
http://www.pixbox.se/pic_show_id6773165.html
Skulle nog inte "slå" lös:hmmmm: den alldeles för stor risk att slå sönder grejorna:bawling:, den ska ju sitta med 318,61 Nm som sagt lämmna in om du inte har kunskapen eller rätt verktyg.
Jag skrev det här tidigare men eftersom det verkar rättså svårt att söka (ironisk)
så klistrar vi in det igen, du kan dra Variator bulten hårdare.
Du måste ha en spechylsa till muttern samt en specnyckel till korset
samt hållare för variatorn
och man måste värma, dom e loctitade (ska vara det) (försiktig med värmen)
men över 80-90gr så låsningen släpper.
Krävs lite mekkunskaper lämmna in det är inte värt besväret
Om du inte kan tillverka egna verktyg så kostar nya mer än att lämmna in.
Lycka till
Moment till en polaris primär variator P-85
7/16" Drive clutch mount bolt (Fuji motorn)
40-45 ft.Lbs 54-61 Nm
14mm Drive clutch mount bolt (Liberty motorn)
50 ft. Lbs 67,791 Nm
1/4" Drive clutch cover bolts (Locket primären)
90 inch Lbs 10.168 Nm
#10-24" Drive clutch weight pin bolts (Viktarms skruvarna)
30 inch Lbs 3,38 Nm
1-1/4" Drive Clutch Spider (Spindeln)
200 ft. Lbs 271.16 Nm
1-1/4" Drive Clutch Spider Jam Nut (Låsmuttern till spindeln)
235 ft. Lbs 318.61 Nm
5/16" Driven Pulley Mount Bolt (Sekundären)
15 ft. Lbs 20,33 Nm
Använd Loctite 243 till locket och sekundären inte så noga med momentet om man har det i
"armen" men det är lätt att dra av sekundär bulten ( unc) så var fösiktig med den.
Vad även försiktig med viktarmsskruvarna håller inte särskilt bra dom heller tum skräp.......
Loctite 270 till spindel samt låsmuttern till den.
Mvh/
Bola................