motorn är helt nyrenoverad och packboxen också den har gått nu sa 2-3mil och jag upptäkte detta.
Inte kul att köpa nya grejor gång på gång, men om den krypit ur så är ngt fel-eller det är felmonterat från början. Hursomhelst skulle jag börja med att ta bort packboxen helt, inspektera så det inte är några skador där den ska sitta-och sedan montera en ny igen. Tyvärr.
Den som suttit där har lossnat av ngn anledning. Oavsett vilken så är det fullt möjligt att den fått skador som kanske inte syns för dig, men förkortar livslängden på packboxen så den börjar läcka efter 5-100 mil. Det är nästintill omöjligt att sia om.
Vad man däremot kan sia om är följdskadorna när en packbox till vevaxeln börjar läcka: ->haveri.
Haveri på en i övrigt nyrenoverad motor är ännu tråkigare än att byta "en ny" packbox.
Så: Byt. Har du inte råd den här månaden-vänta till nästa.
Resonera såhär: Om samma packbox ställer till med ett motorhaveri är det färdigkört i vinter, även om det är tråkigt att inte kunna köra just nu, så är det ännu tråkigare att inte köra på resten av säsongen!