Phantera 800

Panthera 800

Medlem
11 jan 2006
12
0
1
Hej!

Har köpt en Phanthera 800 och vill ha lite synpunkter på den maskinen,nåt speciellt att tänka på?

Har ett problem som inte handlaren kommer till rätta med:rätt var det är,oftast kallstart på morgonen,så drar den runt på elstarten hur bra som helst men inte ett slag! Tar man då till snöret,så startar den på två drag!! Detta händer bara ibland men det är nog så irriterande.Handlaren har haft den inne och bytt lås samt startrelä.Någon som har nåt tips?

En sak till som jag undrar över:Blir dom lätt varma om man fis åker? Dottern körde runt lite på gården och då tändes varningslampan för motortemp.

Tacksam för svar!

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Kompisens Triple Touring är lika dan, när det är kallt -15° så kan han köra på startmotorn från 10 sekunder och till batteriet är tomt utan att skotern tänt till en enda gång men slutar han och drar i snöret så smäller den igång på ett drag.
Min teori är att startmotorn förbrukar så mycket ström att det inte finns så det räcker till tändningen kanske pga för klena kablar, eller dålig kontakt någonstans.

Jag ska prova med startkablar från ett separat batteri för att se om det blir nån skillnad.

Ang att dom fort blir varma så är svaret ja det blir dom när man fisåker och speciellt på hårt underlag, det kommer helt enkelt ingen snö på kylarna i bandtunneln.

//Henke

Panthera 800

Medlem
11 jan 2006
12
0
1
Tack för ditt svar Henke!

Jag hadde vissa misstankar mot stoppknappen,men då skulle den väl inte starta på snöret heller? Det är ju ingen lek att dra igång den kall!!

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Det låter som att startmotorn äter ström, det problemet har jag haft på bilar och principen är ju samma.. Dom tände precis då jag släppte nyckeln..

Panthera 800

Medlem
11 jan 2006
12
0
1
Det ska väl vara,som tidigare nämnts,skillda system,men det är klart,tar startmotorn all ström så hjälper ju inte det.Det händer ju bara ibland och vid kallstart.

Någon som har en bra lösning