Phazer Turbo?

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
funkar dumpventilen som den ska? vacuumröret mellan insug och ventil, hur ser det ut?

wastegate, har den fastnat i öppet läge?

kanske någon givare som pajat? vad säger felminnet?

den är väl komp-sänkt så den kan kanske vara lite svår att få igång, provat startgas? ni kör väl på 98 oktan förresten?

är stiften ok? rätt stift med tanke på trimmet?

evol138

Välkänd medlem
15 aug 2007
202
0
16
Kolla slangarna till mcx boxen, vet att många har haft problem med vatten i slangarna och även in i controllern på apex. det har lett till att dom flyttat upp controllern mer.

kan ju vara värt att checka.

Gustaf87

Välkänd medlem
30 nov 2008
108
0
6
Örnsköldsvik
Wastegaten fungerar då laddtrycket är som det ska, även dumpventilen fungerar bra.
Felminnet vet jag inte riktigt vad du menar?
Någon givare kan det ju kanske vara men för att kolla det måste man nog koppla in datorn vilket yamaha-center eller McX för att få fram felkoden.
Komp-sänkt är den ju vilket man märker men tror inte att det har något med felet att göra. Även stiften har vi kollat och dom såg bra ut, gyllen bruna och fina.

McX boxen, vart sitter den? Har försökt hitta den utan framgång.

Tacksam för svaren//Gustaf

Gustaf87

Välkänd medlem
30 nov 2008
108
0
6
Örnsköldsvik
Den går dock konstigt som satan fortfarande även fast vi har fått bort alla dom 4 felkoderna som fanns. Utan MCXpress kittet går den som vanligt fast med det inkopplat så går den konstigt. Bygger inte upp laddtryck som den ska, misständer som fan. Inte roligt alls. Har tagit upp hela motorn och satt ihop den igen efter att vi fått en idee av de "kloka" killarna på yamaha Center vilket visade sig vara åt helvete fel.

Kom gärna med fel ideer, upskattas.

MVH/Gustaf

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
inga insugsläkage? avgasläkage? bränsletrycksregulatorn brukar pajja oxå har du kollat bränsletryck? vilka felkoder va det?

TWallin

Aktiv medlem
17 mar 2008
88
0
6
hemma
Jag själv kör en pz fx turbo! den har dock fungerat felfritt, riktigt rolig maskin! sitter ett variator kitt på den och det gjorde susen;) blev riktigt rapp på gasen, samt att turbon börja ladda snabbare... verkar som att jag har haft tur med "snurran" om man hör på alla inlägg som bara klagar :S

Gustaf87

Välkänd medlem
30 nov 2008
108
0
6
Örnsköldsvik
Bränsletrycksregulatorn har vi bytt vilket inte hjälpte speciellt mycket. Om läkage finns så får man upp felkod på det och med tanke på hur pass dåligt den går så skulle det ha varigt ett rejält läkage. Ska ta kontakt med MCxpress till veckan och höra vad dom säger. Är något som är galet med deras system då den fungerar klockrent utan. Jag skulle tro att det är mcx boxen som brunnit. Får höra vad dom säger.

Tackar för svaren...MVH/Gustaf