pipa till f7a

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
lägg pengarna på rätt grejer , Bikeman stealth singelpipa , DD y-rör , (liten 1,5) tändkil och sänk soppan lite sån har du lätt en bit över 140 hk på en övrigt std motor , nästa steg är att öppna motorn porta och öka kompressionen ... std drevningen 22/41 räcker till ca 175 km/h , justrbara vikter typ Heavy Hitter eller supertip tillsammans med en hårdare (typ 150/300) fjäder är fint till variatorerna ..
ok kanske kommer nöja mig med en pipa för ljudet och nåt variator kitt och dreva ner den lite grann. så lär de bli en helt annan skoter ;) sedan får nog motorn bli ett projekt för framtiden kanske

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
ja börja med det , däremot blir det marginell skillnad på ljudet med pipan , sätter du på värmeskölden så blir det ingen skillnad alls

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
dubb är enligt mig de 1:a man köper , jag har dubb i alla maskiner och kommer aldrig att köra en meter utan dom

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag kommer aldrig att äga en skoter utan dubb , de första man ska köpa tillsammans med riktiga styrstål ...

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Kom ihåg att dubba rätt när du ska dubba mattan.

Tunneln är lite upphöjd i mitten och om du sätter dubbarna för långt ut så kommer de att ta i taket på tunneln.

Du förstår när du ser.

Det var vad jag fick sagt åt mig när jag skulle dubba min gamla F7'a.

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
Kom ihåg att dubba rätt när du ska dubba mattan.

Tunneln är lite upphöjd i mitten och om du sätter dubbarna för långt ut så kommer de att ta i taket på tunneln.

Du förstår när du ser.

Det var vad jag fick sagt åt mig när jag skulle dubba min gamla F7'a.

ok läste nänstans att nån satt skydd för kylarn måste man göra de ?

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Hur mycket skydd för kylaren hade ni tänkt er?
För att skydda den så lär ni behöva täcka exakt hela kylaren med något sorts skydd, och gör inte det kylaren rätt överflödig?

Dysse, du vet väl att 1.375" bara är 0.050" högre än kammarna = sviiiiiinlite?
1.525" anser jag vara passande, minst 1.450" iaf!

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
Hur mycket skydd för kylaren hade ni tänkt er?
För att skydda den så lär ni behöva täcka exakt hela kylaren med något sorts skydd, och gör inte det kylaren rätt överflödig?

Dysse, du vet väl att 1.375" bara är 0.050" högre än kammarna = sviiiiiinlite?
1.525" anser jag vara passande, minst 1.450" iaf!
Du har rätt , missade att sista skotern jag dubbade min EXT bara har en 32:a ... 1,450" ska de var (minst)