Oj. Jag fick höra av Revelj racing att man inte fick varva mer än 8450 rpm men de kanske går bra ändå? :ciao:Korpen.. 42,5 är lågfartsmunstycket (org 45 tror jag) Du kör väl med slp-piper va? finns mycket info om bestyckning mm på deras hemsida, sen när du bestyckat klart så är det ju aldrig fel med ett variatorkitt..
marre1010.. vad har du för årmodell? Om det är en -04, kan det inte vara knacksensorn som spökar då pga för höga varvtal? bara en tanke.. kör själv med piper (aaen) och min varvar ca 9200 varv jämfört med org 8400 varv.
plastbrickorna använder man så de blir hel el halvlägenålen går bara att höja ett helt snäpp finns inget mellan läge!
kolla på slps hemsida där står "allt" om bestykningen
//Jallas
8450 varv, Då är det inte lönt att ha piper tycker jag, effekten på mina piper ligger iaf på 9200 varv.. sen är ju Vipern så kortslagig så 9200 varv tror inte ja är nån fara..Oj. Jag fick höra av Revelj racing att man inte fick varva mer än 8450 rpm men de kanske går bra ändå? :ciao:
Jag kör utan vakumslangar, hauck pipor, rensad/borrad lufturk. uppsvarvade förgasare, srx toppar, v-force samt portade cylindrar. Har 55 lågfart och 172.5 main.
Menar du bensin? Vet inte exakt, har aldrig kollat. Har en räckvidd på 10-18 mil beronde på före. Men det spelar ingen roll. Bensinen är det billigaste av allt om man ska räkna efter vad allt kostar med att ha skoter.Får man fråga vad den drar?
Ja har kört så sen vintern -02/03 med ett kolvbyte -05. Men nu ska det bli ett 780cc kit :biggrin1:fin setup på den skotern viperhauck , kommer hålla riktigt bra.
Om du går in på min projekttråd så finner du film på den i nuläget. Inte 780 än men det kommer jag lovarFUSK , låter nice som tusan. Fixa en film på skönheten sen i vinter då. Kommer ihåg granbergs 780 än. Såg han på travbanan i umeå när han körde vipern. Rysningar varje gång han passerade.
Japp ja mena bensinMenar du bensin? Vet inte exakt, har aldrig kollat. Har en räckvidd på 10-18 mil beronde på före. Men det spelar ingen roll. Bensinen är det billigaste av allt om man ska räkna efter vad allt kostar med att ha skoter.