Jag var in på Total-teks sida och kollade.
Det verkar som om de har slutat med trimningssatser till 2-t för några år sedan, nu håller dom endast på med wp dämpare och styrstål till skotrar.
Duger inte en singelpipa? Fatboy pipan ger otroligt mycket effekt på 670in för att vara en singel. Ger nästan lika mycket som C-s twins.
Ända modifikationen du måste göra för att få den att passa är att svetsa om din orginalburk litegrann alt köpa Bigpipe'ns burk.
EXC du kan ju gå in på Total-teks sida o skicka en förfrågan om pipor, man vet ju inte om dom har nått kvar eller dom kanske kan tipsa om vars man kan få tag på begagnade. Du klickar bara på yhteydenottolomake skriv på engelska om du inte kan finska.
Är Ni säkra på att det blir "den stora effektökningen" med endast byte till Fatboy? Är det inte mera som skall ändras, typ slid, porttider etc.
Har för mig att 670 -97 gav 112hk, ökades sedan till 118hk -98 och kom -99 som "HO" utförande och gav 128hk. Känns som det inte bara räcker med att byta "pipa".
Ja visst behövs lite andra mods innan du når 130hk, men största problemet med 97ans pipa är att den begränsar hk antalet enormt. mellan orginal och fatboy (bigpipe) är som natt och dag.
Med portat vevhus, 0.8mm planad topp, 0.6mm schims under cyllarna så gav min fd 670i 111.5hk & 102.9nm vid 0.60 bsfc.