Låter vettigt att gå upp till 28mm stingers. Kan även tänkas att den gick lite fett så när den var kall tog den för sig soppan men varm ville den ha mindre och surade. Men som sagt 25mm stingers är i minsta laget så det kan vara dom också som spökar. Jag kan varmt rekk billig smalbandslamda som funkar över förväntan på tvåtakt. Man ser exakt hur man ska bestycka på dom 10 dioder som lyser när den går fetare än airfuel 13 och om dioderna börjar släckas helt ligger man för snålt helt enkelt ,,,snålare än 15. och lyser 5 dioder ligger man på ca 14,5 som är optimalt på tomg och mellanregg,, full gas rekk jag köra alla lampor tända på en smalbandslamda för det ligger neråt 12. smalbandslamdamätare kan man förmodligen hitta nästan gratis på ebay och även smalbands sond så 500kr borde man kunna hitta alla prylar för.
Jag har svetsat fast sonden mitt i magenm på en pipa för att få längsta möjliga hållbarhet för där utsätts den för minst oljegör/slem. Men jag funderar ppå sätta den strax innan dämparen för att kunna läsa av alla cylindrar samtidigt. Skit samma om sonden går väck för dom hittar man billigt på ebay eller biltema .